مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلا‌ن گفت: :مقوله گاسترونومی(گردشگری غذایی)در گیلان باید با جدیت و بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی دنبال شود.

به گزارش ایلنا ،در مراسمی از حامیان و شرکت کنندگان گیلانی حاضر در"دومین جشنواره سفره ایرانی،فرهنگ گردشگری"به میزبانی استان گلستان تجلیل شد.

در این مراسم رضا علیزاده به نقش ارزنده و جایگاه ممتاز فعالان حوزه خوراک و تشکل‌های مردم نهاد حوزه گردشگری در توسعه فرهنگ گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت:فرهنگ غذایی گیلان از غنای والایی برخوردار است که این مهم می‌تواند باعث توسعه این صنعت پر رونق در استان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛گردشگری خوراک را یکی از اشکال گردشگری فرهنگی دانست که  می تواند به جاذبه مطلوبی جهت انگیزه سفر برخی گردشگران تبدیل شود و تجربه فرهنگی خوبی از جامعه میزبان را در اختیار گردشگران قرار دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه خوراک و غذا باید بعنوان یک نماد فرهنگی همراه با پیشینه تاریخی،موجب جذب پیروان سایر فرهنگها باشد؛از مقوله خوراک بعنوان عامل تعیین کننده تفاوتهای فرهنگی و همچنین تقویت کننده روابط قومیت ها یاد کرد.

علیزاده با اشاره به احیای غذاهای بومی و محلی به عنوان یکی از مهمترین اهداف شرکت در جشنواره سفره ایرانی،فرهنگ غذایی،لزوم فرصت سازی برای آشنایی و جذب گردشگران به این غذاها را در طی برگزاری این رویدادها مورد تاکید قرار داد.

انتقال پیام‌های فرهنگی،افزایش نشاط اجتماعی و برنامه‌ریزی تورهای گردشگری بازدید از رویدادها از دیگر عناوینی بود که علیزاده از آنها به عنوان دستاوردهای جشنواره های این چنینی یاد کرد و اظهار داشت:استان های خطه شمالی کشور با همپوشانی خدمات گردشگری برای هموطنان،زمینه را برای رشد هرچه بهتر این صنعت فراهم می کنند.

وی خواستار تعامل فرهنگ دوستان گیلان برای تدوین سیاستی نوین حیطه معرفی هرچه بهتر خوراک اصیل این استان در سراسر کشور شد و افزود:مقوله گاسترونومی(گردشگری غذایی)در گیلان باید با جدیت و بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی دنبال شود.

این مسئول آموزش نیروی انسانی و اشاعه علمی در محور خوراک را مهم تلقی نمود و تصریح کرد:امروز موضوع پژوهش بر محور خوراک در جهان مورد تاکید قرار دارد؛لذا بهره گیری از دانش روز و تنوع بخشی در غذا یک ضرورت ارزنده تلقی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان زنجیره سازی عناصر گردشگری را مورد تاکید قرار داد و افزود:تشکل های فعال در حوزه گردشگری با همگرایی و هم افزایی می توانند فضای کسب و کار را بهبود بخشیده و اقتصاد استان را متحول سازند.

علیزاده تشکیل کارگروه رونق تولید و رفع موانع سرمایه گذاری در گیلان را فرصت خوبی برای توازن در بهره گیری از ظرفیت ها و تعالی در گردشگری خواند و خواستار تلاش جمعی فعالان حوزه گردشگری برای جهت دهی به عناصر طبیعی،فرهنگی و اجتماعی در مسیر توسعه پایدار گیلان شد.

اهدای تندیس و لوح سپاس به حامیان و شرکت کنندگان گیلانی دومین جشنواره سفره ایرانی،فرهنگ گردشگری(منطقه1 کشور)پایان بخش این مراسم بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.