به گزارش روز جمعه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا ، چهارمین تجمع بزرگ عاشوراییان منطقه آزاد در هفتمین روز ماه محرم مصادف با ششم مهرماه با تجمع هیات های مذهبی محدوده منطقه و مداحی، سینه زنی و عزاداری همراه خواهد بود.
سوگواره عکاسی عاشورا با عنوان 'جلوه عاشقی' با مشارکت عکاسان ایرانی و بین المللی برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند آثار خود را در دو بخش عکاسی با دوربین عکاسی و تلفن همراه از ابتدای محرم لغایت پایان اربعین حسینی به دبیرخانه این سوگواره ارسال نمایند.
تعزیه خوانی و تئاتر خیابانی با مضمون 'ارزش های عاشورا' از دیگر برنامه های مهمی است که در دهه دوم ماه محرم در محدوده تجاری و گردشگری منطقه به نمایش گذاشته می شود تا با ابزار اثرگذار هنرهای آئینی و مدرن گامی دیگر در جهت فرهنگ سازی مفاهیم عاشورایی برداشته شود.
عصر شعر عاشورایی چهارمین برنامه بزرگ این سازمان به مناسبت ایام محرم است که با حضور شاعران استانی و کشوری در دهه سوم ماه محرم در تالار فرهنگی منطقه برپا می شود.
قرائت زیارت عاشورا و برگزاری آیین های سوگواری برنامه های مذهبی هستند که در مساجد واقع در محدوده منطقه و نمازخانه های محدوده تجارت و گردشگری برگزار و با نصب تابلوها و پارچه نوشته هایی با مضامین نهضت عاشورا و اهتزاز پرچم های سیاه فضای محیطی منطقه آزاد انزلی نیز رنگ و بوی عاشورایی به خود می گیرد.
منطقه آزاد انزلی در گیلان نخستین منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است .
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.