به گزارش ایرنا، رضا علیزاده روز پنجشنبه در بیست و ششمین نشست ماهیانه توسعه در رشت افزود: با وجود تصویب سازمان عمران سواحل، این سازمان نتوانسته ایجاد شود و نبود آن مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.
وی با اشاره به تخریب یکی از بناهای طرح های سالم سازی دریای یک سرمایه گذار طی دو هفته اخیر اظهار کرد: هرکدام از دستگاه ها ضوابطی دارند که نقیض همدیگر هستند و سرمایه گذاری را نمی گذارند به نتیجه برسد حال اینکه باید حمایت های تشویقی برای سرمایه گذاران انجام شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین به اهمیت آماده بودن زیرساخت ها درجذب گردشگر اشاره و بیان کرد: برای 103 پروژه گردشگری نیاز به حمایت و تسهیلات داریم و به موازات روبناها که در استان اتفاق می افتد، بایستی به سرعت زیرساخت ها نیز آماده شود.
وی با اشاره به وجود نگاه لجام گسیخته و سوداگرانه نسبت به محیط زیست و بناهای تاریخی گفت: باید فرصتی برای جذب گردشگر فراهم کرد و از سیاست های تشویقی دولت استفاده شود.
وی با بیان اینکه آماده بودن خط ریلی و تکمیل آزادراه در جذب گردشگر نقش بسزایی دارد ، تصریح کرد: فرودگاه گیلان هنوز نتوانسته کانون هدف و مراودات باشد.
وی با تاکید بر اینکه برای حرکت به سمت توسعه بایستی سند آمایش طرح های گردشگری آماده باشد، گفت: آماده بودن سند آمایش ، ما را برای تحقق اهداف کمک می کند.
علیزاده یادآور شد: هشت سال دوره رکود و بسته شدن مراودات را در حوزه گردشگری تجربه کردیم اما بعد از برجام ، زمینه مراودات باز شده و اختصاص بودجه و برنامه ریزی به امر گردشگری کمک می کند.
وی با بیان اینکه چند سالیست که فصل بودجه فرهنگ در قالب جشنواره و نمایشگاه ها بسته شده، گفت: بایستی برای حمایت و ورود بخش خصوصی و دستگاه های متولی به بازارهای هدف گردشگری، فصل فرهنگی را احیاء کنیم .
علیزاده در ادامه با بیان اینکه بیش از یک هزار و یکصد بنای تاریخی و محوطه باستانی در گیلان وجود دارد، افزود: با منابع اعتباری محدود صیانت از آنها امکانپذیر نیست و متاسفانه همه نگاه ها بر زیرساخت های عمرانی متمرکز است که بایستی هدف گذاری صحیحی در حوزه گردشگری داشته باشیم.
87 هتل، 23 هتل آپارتمان، 75 مجتمع گردشگری، 47 مهمانپذیر، یک هزار و 43 خانه مسافر ، 233 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 53 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
در زمان حاضر در تاسیسات گردشگری استان شش هزار و 32 نفر شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و 926 نفر مرد و یک هزار و 106نفر را بانوان تشکیل می دهند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.