نهمین جلسه فوق العاده شورای شهر رشت همزمان با بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در صحن علنی شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت در نهمین جلسه این شورا ضمن تبریک روز شعر و ادب و با اشاره به اینکه با پایان ماه اول عملکرد شورای پنجم نزدیک می‌شویم، گفت: در پایان عملکرد صد روزه دوره چهارم شورا، گزارشی را ارائه کردیم که اتفاق خوبی بود که خواهش دارم برای گزارش صد روزه این دوره هم آماده شویم تا بتوانیم عملکرد مناسبی به مردم ارائه دهیم.

وی ضمن تبریک پیروزی تیم والیبال و اخذ مقام سوم جهانی بیان داشت: آغاز دهه اول محرم و هفته دفاع مقدس را در پیش داریم و در این زمینه میهمانانی بواسطه حفظ یاد و خاطرات شهدای جمهوری اسلامی داریم که در فکر برنامه ریزی های منجسم در این زمینه هستیم .

علوی عنوان کرد: سفری در باب مذاکره با معاونت عمرانی وزارت کشور در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی داشتیم که شهر رشت را از امکانات مورد نیاز خود بهره مند سازیم.

ریاست شورای شهر رشت افزود:در جلسه ای با سرکار خانم ابتکار معاونت امور بانوان و خانواده کشور داشتیم که قرار شد با شهر رشت در سطح بالایی همکاری کنیم.

احمد رمضان پور نرگسی در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت:باید دو رودخانه رشت را در بحث ملی مطرح کنیم و طرح ملی کردن این موضوع بسیار مهم است .

وی در خصوص تکریم بازنشستگان بیان داشت:زمانی که کارمند بودم خرج من بسیار کمتر بود،اما الان شرایط سخت تر شده و نیاز به همسان سازی حقوق در این زمینه است.

رمضان پور عنوان کرد:دولت مردان باید به این قشر جامعه توجه بیشتری کنند و مطالبات بحق بازنشستگان به موقع پرداخت شود.

این عضو شورا در رابطه با آغاز سال تحصیلی افزود:امروز شاهد افت تحصیلی در کشور هستیم و باید به این زمینه توجه بیشتری کنیم، و تلاش کنیم تا کیفیت آموزشی را بالا ببریم.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد:در شرایطی سخت که بالغ بر چندین کشور دنیا بر علیه ما جنگیدند ،مردم ما ایستادگی کردند و با فداکاری جان خود را گذاشتند که یک وجب خاک کشورمان را به دست بیگانه ها ندهیم.

رمضان پور افزود:نباید در این زمینه به منافع شخصی خود بپردازیم چرا که این عزیزان شبانه بر دل دشمن هجوم می آوردند و راه را برای ایثارگران ما باز می کردند و این امر جای تقدیر دارد.

در ادامه فاطمه رفیعی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری وارد صحن شورا شد.

علوی بیان داشت: با توجه به ضرورت امور خانواده وبانوان نیاز است از حضور سرکار خانوم رفیعی در این زمینه استفاده کنیم و پیوند مجموعه مدیریت شهری با مجموعه ستادی امور بانوان استانداری از موارد مهمی است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

رفیعی در ابتدای سخنان خود اذعان داشت:اداره کل امور و خانواده با برنامه های خود بهتر می تواند به اهداف مورد نظر برسد و هدف ما این است تلاش کنیم جامعه خودمان را به توسعه پایدار نزدیک تر کنیم و در تمامی ابعاد در کنار هم به فعالیت بپردازیم.

وی تصریح کرد:در این راستا مردم هم باید با ما همراهی داشته باشند،چرا که تا مردم خواهان این مسائل نباشند برنامه های ما درست و آنگونه که انتظار داریم پیش نخواهد رفت.

رفیعی خاطر نشان کرد:اداره امور بانوان و خانواده استانداری در تلاش است با تعامل با دستگاه های اجرایی شرایطی مناسب را فراهم کند.

این مقام مسئول عنوان کرد:دعوت امروز می تواند حرکت بسیار زیبایی برای افزایش هم افزایی شورای شهر و ستاد امور بانوان باشد.

رفیعی افزود:نیازمند به برنامه هایی هستیم که قابل اجرا باشد و در این زمینه از نقطه نظرات دوستان با تجربه استفاده خواهیم کرد.

وی گفت:مطالباتی از مردم وجود دارد که بحق است و سعی می شود که این مطالبات منعکس شود و این هم افزایی می تواند برای استان الگو باشد.

رفیعی در خصوص برنامه های آتی خود اظهار داشت:تشکیل اتاق های فکر با استفاده از نظرات زنان فرهیخته از برنامه های ما می باشد که در این امر از آنها استفاده کردیم.

وی ادامه داد:بحث بهداشت ،سلامت و حاشیه نشینی ،شاداب سازی و نشاط در سطح شهر و ..از مطالبات بحق مردم بشمار می رود که نیاز به توجه بیشتری دارد.

بازارچه مخصوص بانوان از جمله مواردی است که رفیعی به ان اشاره کرد و افزود:در تلاش هستیم که این خلاء را پر کنیم و محلی برای عرضه محصولات بانوان ایجاد کنیم.

رفیعی سرای محلات را از دیگر مطالبات بانوان دانست و عنوان کرد:این سرای محلات می تواند در ارتقای آگاهی ها بسیار تاثیر گذار باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اذعان داشت:سامان دهی کودکان خیابانی امری بسیار مهم است که برای ما بسیار نگران کننده است.

همچنین رفیعی به سامانکده مناسب برای بانوان اشاره کرد و افزود:سامان کده های موجود در شان شهر ما نیست و نیاز است که این سامانکده ها تمامی استانداردهای لازم را داشته باشد

وی خاطر نشان کرد:شهر رشت نیاز به زیباسازی و فضاهای شاد دارد که این امر نیازمند به سامان دهی است به گونه ای که مردم ما بتوانند با شادی از این فضاها استفاده کنند.

این مقام مسئول در پایان بیان داشت:باید حقوق شهروندی را در شهر خود لحاظ کنیم که در این زمینه بحث بهداشت و سلامت از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد.

در انتها از رفیعی با اهدای لوح از طرف شورای شهر رشت تقدیر شد

در ادامه جلسه فاطمه شیرزاد در نطق خود ضمن تبریک روز شعر ادب و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت:انشالله بتوانیم در این هفته ملاقات هایی با هماهنگی های امور ایثارگری شهرداری با خانواده شهیدان داشته باشیم.

وی افزود:در بحث جمع اوری گیاه سنبل آبی که بزرگترین تالاب استان است کار بسیار ارزشمندی شد و با استفاده از ظرفیت نخبگان ما بزودی از طراحی و ساخت ربات آبی شناور با قابلیت جمع آوری گیاه سنبل رونمایی خواهد شد.

شیرزاد خاطرنشان کرد:مباحث زیست محیطی و بحران در حوزه محیط زیست در سراوان امری بسیار مهم است که انشالله بتوانیم با اعتبارات ملی و ظرفیت دولت این مشکلات را برطرف کنیم.

وی گفت:سلول های سراوان نهایتا بیش از دوسال، دیگر ظرفیت پسماند را ندارند،این موضوع اکنون به یک بحران تبدیل شده و این مسئله باید در اولویت اول سازمان محیط زیست کشور قرار گیرد.

رسولی در نطق خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اذعان داشت:شورای اسلامی باید با یک ساختار مرکز پژوهشی تغذیه شود و خلاها باید با همفکری و همراهی برطرف شد.

این طرح با امضای ٩ تن از اعضای شورا با ضرورت دو فوریت جهت بررسی تقدیم صحن شورا شد.

وی ضمن تبریک به مناسبت روز شعر و ادب فارسی اظهار داشت:در آسمان شهر رشت ادبیات زیبایی می درخشد و نیاز است برای گرامیداشت شاعران ما مراسم هایی شایسته در نظر بگیریم.

در ادامه اولین دستور جلسه تحت عنوان درخواست کمک مالی به یکی از همکاران شهرداری قرائت شد که دوفوریت این طرح عنوان شد و به تایید نرسید و به کمیسیون برگشت داده شد

سرویس دهی رایگان دانش آموزان به وسیله اتوبوس های مدیریت حمل و نقل دستور دیگری بود که با صورت دو فوریت تایید شد

دستور بعدی در خصوص بازگشایی معبر عمومی به جهت تامین ایمنی وامدادرسانی بموقع بود که به کمیسیون برگشت داده شد

دستور آخر تحت عنوان چارت تشکیلاتی شورای اسلامی شهر رشت بود که توسط اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

در انتها طرح ارائه شده توسط رسولی با قید دو فوریت رای نیاورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.