مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار داشت:این مبحث از جمله دغدغه‌هایی است که اخیرا در حال تصویب شدن است اما به لحاظ بار مالی همچنان در حال بررسی است و نیاز به تامین مالی دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، جمیل حق پرست مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان گیلان ضمن تبریک به مناسبت روز بازنشستگان اظهار داشت:قدردانی از بازنشستگان مختص به یک روز نیست،بلکه همه باید قدردان این عزیزان باشیم و این قدردانی را به فرزندانمان آموزش دهیم.

وی با اشاره به اینکه اینگونه تکریم‌ها باید هم از بعد مالی و هم  معنوی در نظر گرفته شود اذعان داشت: بازنشستگان آینه تمام نمای جوانان ما هستند و تکریم از آنها سبب دلگرمی جوانانی می‌شود که اکنون در تلاش هستند.

حق پرست افزود: یکی از مهم‌ترین انتظارات بازنشستگان ما،تامین معیشت خانواده آنها است که امیدواریم میزان حقوق بازنشستگان ما به حدی برسد که پاسخگوی نیازهایشان باشد.

وی عنوان کرد:بین ٦٠ تا ٧٠ درصد مستمری‌هایمان در حداقل‌های ممکن قرار دارد که عوامل متعددی در این قضیه نقش دارد.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان گیلان تصریح کرد:وضعیت اقتصادی حاکم در بازار کار  و اشتغال پایدار از مشکلات مهم در این زمینه به‌شمار می رود و اکنون بسیاری از جوانان ما با شرایط‌های خاصی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه پایین‌ترین نسبت پشتیبانی کشور در بحث اشتغال مربوط به استان گیلان است بیان داشت:در حال حاضر در گیلان حدود ٣.٦ دهم نفر به یک نفر مستمری بگیر نیمه‌پرداز داریم و این شاخص در ارزیابی تعادل صندوق‌های بیمه‌گر نقش بسیار مهمی دارد که استان گیلان در این زمینه پایین ترین نسبت را دارا می باشد.

حق پرست بیان داشت:نسبت جمعیت شهری و روستای ،معرفی استان گیلان بعنوان پیرترین استان کشور  و همچنین بحث مهاجرت پذیری از جمله مباحث  و مشکلات در این زمینه محسوب می شود.

وی در ادامه به بحث فرار از بیمه ها اشاره کرد و گفت:عده‌ای دستمزد واقعی را اعلام نمی‌کنند و حق بیمه واقعی را پرداخت نمی‌کنند که خود این امر در برقراری مستمری در زمان بازنشستگی تاثیر‌گذار است.  

 حق پرست اذعان داشت: امیدواریم در آینده بتوانیم شاهد وضع قوانینی باشیم که در این زمینه تاثیرگذار باشد و همچنین روش محاسبه در زمینه مستمری شاهد تحولات جدیدتری باشد.

بحث بازنشستگی‌های پیش از موعد از دیگر مواردی بود که حق پرست به آن اشاره کرد و بیان داشت:این موضوع باعث شده که عده‌ای از عزیزان زودتر بر سفره تامین اجتماعی بنشینند که خود این امر مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

وی به بحث گروه‌های جدید با نام گروه‌های کم ‌درآمد اشاره کرد و بیان داشت:بحث معافیت در حق بیمه برای این گروه ها لحاظ می شود که در حدود صد هزار نفر از این قشر در استان گیلان حضور دارند که تنها درصد کمی از حق بیمه خود را پرداخت می کنند.

حق پرست اذعان داشت:عدم پرداخت بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی از دیگر مباحثی است که امیدواریم در طی برنامه ششم توسعه به سازمان پرداخت شود تا بتوانیم شاهد تعهدات خود باشیم

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان گیلان در پایان با اشاره به بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار داشت:این مبحث از جمله دغدغه هایی است که اخیرا در حال تصویب شدن می باشد اما به لحاظ بار مالی همچنان در حال بررسی است و نیاز به تامین مالی دارد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.