علی رضا جانه عصر شنبه درحاشیه بازدید از طرح های سواحل لاهیجان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این هیات اقدام به بازرسی از طرح های سالم سازی می کند و این بازرسی ها از آستارا در استان گیلان شروع شده است .
وی خاطرنشان کرد: تاکنون از 9 شهرستان ساحلی گیلان بازرسی شده و این بازرسی ها توسط گروهی دیگر نیز در استان مازندران در حال انجام است.
وی بیان داشت: این بازرسی ها به منظور پیشگیری ، سرویس دهی بهتر به مردم و جلوگیری از غرق شدن افراد در دریا انجام می شود و با شروع طرح ها از اول تابستان مرحله اول آن بصورت بازرسی محسوس برای اینکه مشخص شود آیا امکانات مورد نظر در طرح ها فراهم شده انجام می شود و آخر تابستان نیز برای بررسی نتایج اقدامات، این بازرسی بعمل می آید.
جانه ادامه داد : تاکنون این بازرسی ها و بررسی ها از مجموعه های ساحلی نشان می دهد که طرح های سالم سازی رو به بهبود است و مشکلات سریعتر پیگیری می شود و اهتمام جدی تر در این زمینه وجود دارد و کسانی که در این طرح ها کار می کنند، با علاقه امور را دنبال و پیگیری می کنند تا هموطنان بتوانند بهتر از این ظرفیت استفاده کنند.
وی یادآور شد: محیط هایی که برای شنا و استفاده عموم بویژه مسافران ایجاد شده دارای محیطی سالم ، تمیز و امکانات کافی است ولی متاسفانه کسانی محل های سنگلاخی و خطر آفرین خارج از طرح ها را برای شنا انتخاب می کنند.
به گفته جانه، با این وجود برای مکان های خارج از طرح ها نیز گشت ها و قایق های جت اسکی و دیگر امکانات در نظر گرفته شده تا منطقه را تحت کنترل داشته باشند.
وی در باره حقوق و دستمزد ناجیان غریق گفت: پرداخت حقوق ناجیان غریق در سال های گذشته تاخیر داشت که برای رفع این مشکل پارسال به دهیاری ها ابلاغ شد که حقوق آنان را پرداخت کنند و امسال وضعیت پرداخت حقوق ها بهتر شده که اول تیرماه به آنها پرداخت شد ولی در ماه مرداد وقفه افتاد که بعد این پرداخت صورت گرفت .
جانه یادآور شد: طبق مصوبه ای که درباره حقوق ناجیان غریق تصویب و ابلاغ شد، ردیف بودجه برای آن تعیین می شود و از سال آینده این پرداخت ها در بودجه وزارت کشور منظور و به آنها پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تمام منجیان غریق باید از طریق فدراسیون نجات غریق آموزش دیده و کارت داشته باشند، خاطرنشان کرد: 500 تا 600 کیلومتر سواحل دریای خزر در سه استان گیلان ، مازندران و گلستان وجود دارد و بیش از هزاران نفر می کوشند تا محیط خوبی فراهم شود و مردم از آن ها استفاده کنند ولی همه این سواحل را نمی توان پوشش داد .
وی اظهار داشت: از مردم و هموطنانی که برای شنا به سواحل خزر سفر می کنند، می خواهیم که از طرح های سالم سازی مهیا شده، استفاده کنند و از ورود به مناطق حادثه خیز و محل هایی که قابلیت شنا ندارند، بپرهیزند.
گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان، 280 کیلومتر نوار ساحلی دارد. لاهیجان در شرق گیلان نیز 10 کیلومتر ساحل دارد و در منطقه سحرخیز محله این شهرستان، یک طرح سالم سازی دریا فعال است.
خبرنگار: نظرپور **انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.