به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیعی زاده در خطبه های آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت افزود: آسیب شناسی فرهنگ عزاداری ابا عبد الله (ع) ضروری است چراکه استکبار و ظالمانی که از محو این آئین ناامید شده اند، اینک با خرافه و بدعت در صدد تضعیف آن هستند.
وی با تاکید بر اینکه آئین یادشده با شور و شعور به ما رسیده ، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم خرافات، بدعت ها، مداحی های غلوآمیز و طولانی و مردم آزاری با صدای بلند به بهانه عزاداری برای سیدالشهدا (ع) جلوی ترویج و ارائه فرهنگ و پیام عاشورا را سلب کند.
حجت الاسلام شفیعی زاده با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر بعنوان پیام اصلی و مستند سیدالشهدا (ع) ادامه داد: رویش و ورود نسل جدید به هیات ها و دسته های عزاداری امام حسین (ع) از ویژگی های این آئین است و بر ماست تا با استفاده از رسانه ها، نسلی با شور و شعور حسینی پرورش داده و فرهنگ حسینی را اشاعه دهیم.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه رشت به نسل کشی در میانمار اشاره کرد و افزود: این اتفاق هولناک با چراغ سبز برخی دولت های اروپا و به دست کسی که جایزه صلح نوبل را دریافت کرده، صورت گرفته و وظیفه نظام جمهوری اسلامی ایران، حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده است.
خطیب جمعه رشت همچنین در بخش دیگری از سخنانش، به وضعیت مدیریتی در استان و تغییر استاندار گیلان اشاره و تصریح کرد: اداره استان، تنها به اهتمام بر خرد جمعی میسر است و گرفتاری های مردم، فقط در سایه وحدت رفع خواهد شد.
خبرنگار : مرضیه ضامن ** انتشاردهنده:کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.