محمدرضا روشنی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این پرندگان خشک زی و آبزی همزمان با سرد شدن مناطق شمالی قاره اروپا و آسیا وارد شمال غرب استان گیلان شده اند و حضور آنها در اراضی تالابی و جلگه ای آستارا موقتی است.
وی افزود: شهرستان مرزی آستارا در کریدور ورود این پرندگان قرار دارد و پس از ورود نخستین گروه آنها، حجم انبوهی از پرندگان دیگر نیز از اواسط پاییز تا اواخر زمستان به زیستگاه های این شهرستان وارد خواهند شد.
روشنی اضافه کرد: مقصد بعدی این پرندگان مهاجر، تالاب انزلی ، تالاب ها و آبگیرهای استان های گیلان، مازندران و گلستان است.
وی با اشاره به گشت های منظم یگان حفاظت محیط زیست آستارا در محدوده تالاب استیل و اراضی پناهگاه حیات وحش تصریح کرد: شکارچیان پرندگان مهاجر، دستگیر و با تشکیل پرونده تخلف به محاکم قضایی معرفی می شوند.
تالاب استیل با 138 هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، مأمن جوجه آوری بیش از چهار هزار و 500 قطعه پرندگان باکلان کوچک و اگرت است و از مهم ترین قطب های گردشگری و نخستین ایستگاه فرود پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است و در برخی سال ها تعداد پرندگان مهاجر فرود آمده در آن، به هفت هزار قطعه رسیده است.
پناهگاه حیات وحش لوندویل نیز با مساحتی افزون بر یک هزار و 74 هکتار از جنوب به شهر لوندویل، از شمال به شهر آستارا، از شرق به دریای خزر و از غرب به جاده آستارا ـ لوندویل منتهی می شود و در سال 1354 تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آمده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.