رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا روز سه شنبه در حاشیه این آئین به خبرنگار ایرنا گفت: بیشترین زباله های رها شده توسط مردم و گردشگران ظروف یکبار مصرف، پلاستیک و بطری بود و به تدریج سبب به هم خوردن فرآیندهای طبیعی و اختلال در محیط زیست تالاب می شود.
محمد رضا روشنی با بیان اینکه پاک نگهداشتن محیط زیست و پرهیز از آلودگی و انباشت زباله در طبیعت از آموزه های ایرانی و اسلامی است، افزود: رسانه ها، سازمان های مردم نهاد، دستگاه های مسئول و افرادی که دغدغه زندگی پاکیزه و حیات سالم را دارند، باید به ترویج این آموزه ها بپردازند.
وی اجرای اینگونه برنامه ها را در نهادینه کردن فرهنگ حفاظت محیط زیست موثر دانست و افزود: متاسفانه لاستیک خودروهای سنگین نیز در محدوده تالاب استیل رها می شود و رانندگان باید از تعویض روغن و لاستیک خودرو در محدوده تالاب خودداری کنند.
تالاب استیل با 138هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، مأمن جوجه آوری بیش از چهار هزار و 500 قطعه پرنده باکلان کوچک و اگرت، منطقه ای شکار ممنوع و از جاذبه های گردشگری آستاراست.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور است.

**راهیابی اثر هنرمند آستارایی به بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم تهران
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا از راهیابی مستند زیر بال های کاسپین ساخته بابک مجیدی از این شهرستان به بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم تهران خبر داد.
ابوطالب جوان روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: هفت هزار و 444 فیلم در 2 بخش ملی و بین المللی به سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ارسال شد و حدود یکصد اثر برای رقابت در بخش مسابقه جشنواره انتخاب شد.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره از 25 تا 30 مهرماه امسال در تهران برگزار خواهد شد، افزود: فیلم های مستند، داستانی، پویانمایی و تجربی از بخش های این جشنواره بین المللی است و با هدف ارتقای دانش سینما، رقابت سازنده فیلم‌سازان، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان سینمای مستقل، بازاریابی داخلی و خارجی فیلم کوتاه، برگزار خواهد شد.
مجموعه مستند زیر بال‌های کاسپین، آخرین ساخته بابک مجیدی با موضوع محیط زیست و حیات وحش شمال ایران به سفارش خانه مستند در چهار قسمت 50 دقیقه ای تولید و علاوه بر پخش از شبکه مستند سیما، به مدت یک هفته در سینما فلسطین تهران اکران شده است.
این فیلم پس از معرفی حیات وحش استان های گیلان، مازندران و گلستان، به آسیب های تهدید کننده جانداران و زیستگاه‌های آنها می‌پردازد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.