به گزارش خبرنگار ایرنا هادی نوری عصر دوشنبه در بازدید از کتابخانه های عمومی آستارا افزود: ماجرای بازیافت تعدادی از کتاب های اهدایی خانواده مرحوم جلیل بزرگمهر در حال بررسی است و بعد از تکمیل اطلاعات، نتیجه با صدور بیانیه ای به مردم اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در این رابطه نباید واکنشی شتاب زده و بدون کار کارشناسی صورت گیرد، افزود: اگر تخلف و اهمالی در بازیافت آن کتاب ها شده باشد، با متخلفان در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.
نوری با اشاره به اینکه برای جذب مخاطب به کتاب و مطالعه تلاش می کنیم، اضافه کرد: در نهاد کتابخانه های عمومی، قوانینی برای وجین کتاب وجود دارد و کتاب هایی که بیش از پنج سال مورد مطالعه مراجعه کنندگان قرار نگیرد، از رده خارج می شود اما در خصوص کتاب های وجین شده نیز باید مطابق قانون، عمل کرد.
به گزارش ایرنا، در سال 1390 تعداد 200 جلد کتاب و 60 نسخه مجله تاریخی و علمی موجود در کتابخانه مرحوم سرهنگ جلیل بزرگمهر وکیل مدافع دکتر مصدق در دادگاه های نظامی پس از کودتای 28 مرداد، به کتابخانه آستارا اهدا شد ولی برخی کتاب ها به دلیل غیرقابل استفاده بودن در سال 93 به بازیافت سپرده شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان همچنین خواستار پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری به کتابخانه های عمومی شد و بیان کرد: مطابق قانون اگر این نیم درصد به صورت کامل به کتابخانه ها اختصاص یابد، این نهادهای فرهنگی در توسعه‌ خود موفق خواهند بود.
نوری با بیان اینکه آستارا با چهار کتابخانه از سرانه فضای مطالعه خوبی برخوردار است، تصریح کرد: تنها مشکل سخت افزاری کتابخانه های این شهرستان، سیستم گرمایشی است که بزودی برطرف خواهد شد.
کتابخانه عمومی آستارا نخستین کتابخانه عمومی استان گیلان است و در سال 1302 تاسیس شده و اکنون با چهار شعبه و یک هزار و 500 متر مربع فضا، بیش از 2 هزار نفر عضو فعال دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.