امروزه اکثر کودکان به جای بازی کردن و قرار گرفتن در دنیای کودکانه خود پیش بزرگترها می نشینند و به حرف آنها گوش می دهند و حتی متاسفانه خود را وارد حرف های آنها کرده و در مواقعی دخالت هم می کنند؛ موضوعی که در گذشته و در زمان های قدیم چنین نبوده و بزرگترها به کودکان خود اجازه ورود به اینطور مسائل را نمی دادند و آنها را درست تربیت می کردند.
در حال حاضر با از بین رفتن بازی های دسته جمعی بیشتر کودکان گوشه گیری می کنند و از کودکی خود لذت نمی برند و برای همین است که اکثر اوقات پیش بزرگترها می نشینند و در کار آنها نیز دخالت می کنند.
البته برای بازی کردن انرژی هم لازم است یعنی کودکان و بچه ها باید غذاهای مفید بخورند و از فست فود و نوشیدنی های گازدار و انرژی زا دوری کنند و خصوصا اینکه بجای دخالت در حرف و کار بزرگترها ، با هم سن و سالان خود بازی کنند و از بازی لذت ببرند.
از آنجاییکه دخالت در کار بزرگترها عمل شایسته ای بحساب نمی آید، بلکه عادتی می شود برای آینده و این رفتار همین طور در این افراد کوچک رشد می کند تا بزرگسالی که دیگر فقط خجالت برای آنها می ماند. پس لازم است خانواده ها این نکات را به فرزندان و کودکان خود آموزش دهند چون اگر شما اکنون جلوی کودک خود را نگیرید ، او جلوی شما را می گیرد.
پس زود بجنبید و نگذارید این نوع اعمال و رفتار در کودک شما رشد کند.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.