به گزارش خبرنگار ایرنا میرشمس مومنی زاده عصر یکشنبه در آیین تجلیل از تعاونگران نمونه شهرستان انزلی اظهار کرد: افرادی که در حوزه اقتصادی فعالیت می کنند، جهادگر عرصه تولید و اشتغال محسوب می شوند.
وی افزود: امروز یکی از مهم ترین اولویت های مردم، کشور و مسئولان ساماندهی و رونق اقتصادی و همچنین افزایش تولید و اشتغال زایی است.
فرماندار بندرانزلی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به مسائل مربوط به تعاونی ها به عنوان یکی از تشکل های فعال در عرصه اقتصادی تصریح کرد: در صورت وجود مشکلات و موانع بر سر راه تعاونی ها، باید برای رفع آنها اقدام شود.
مومنی زاده با اشاره به اینکه وجود 210 تعاونی فعال در انزلی باید منشاء تحولات بسیار در حوزه های تولیدی، اقتصادی و اشتغال زایی باشد خاطرنشان کرد: هنوز ظرفیت های خالی بسیاری در سطح شهرستان وجود دارد که نیازمند تلاش مضاعف همه مسئولان امر است.
وی با تأکید برضرورت توجه کمی و کیفی به تعاونی ها تصریح کرد: یکی از راه های رفع مشکلات و مسائل حوزه تعاونی ها ایجاد کارگروه های رفع موانع تولید و اشتغال در شهرستان است.

** 210 تعاونی با 72 هزار عضو در بندرانزلی فعالیت دارد
در ادامه این مراسم رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انزلی با اشاره به فعالیت 210 تعاونی با 72 هزار نفر عضو اظهار کرد: از این تعداد 47 هزار نفر مرد و 25 هزار نفر زن هستند و مجموع سرمایه گذاری های انجام شده در این تعاونی ها 256 میلیارد ریال است.
عبدالمجید جوانبخت با اشاره به اشتغالزایی برای هفت هزار و 840 نفر در این تعاونی ها یادآور شد: در یکسال گذشته 13 تعاونی در شهرستان بندرانزلی با 144 نفر عضو و 605 میلیون ریال سرمایه تشکیل شده که در همین راستا ایجاد 205 فرصت شغلی جدید پیش بینی شده است.
وی با اشاره به لزوم تشکیل تعاونی توسعه عمران شهرستان انزلی افزود: علاوه بر آن باید تعاونی روستایی مخصوص عضویت روستائیان در شهرستان تشکیل و پیشنهاد می شود از سوی فرمانداری بندرانزلی روستایی به عنوان پایلوت ، برای تشکیل این تعاونی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شود.
در این مراسم از 12 تعاونگر نمونه شهرستان بندرانزلی تجلیل شد.
شهرستان بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری**انتشاردهنده:کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.