در این اطلاعیه که عصر یکشنبه به دفتر ایرنا گیلان ارسال شده، آمده است: موضوع اهدا و بازیافت این کتاب‌ها مربوط به سال های اخیر نیست و این اقدام بواسطه اهمال رئیس اداره شهرستان و بدون کسب مجوز و استعلام از ستاد استان گیلان و ستاد مرکزی نهاد انجام شده است.
در این اطلاعیه افزوده شده است: تعداد 190 جلد کتاب در سال 1390 از طرف خانم شیرین بزرگمهر، فرزند آقای جلیل بزرگمهر به کتابخانه عمومی شهر آستارا اهداء شده بود که فهرست این آثار به همراه یک لوح تقدیر برای ایشان ارسال شد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: در همان سال بر اساس تشخیص کتابداران کتابخانه عمومی آستارا و رئیس شهرستان، تعداد 30 جلد از این کتاب‌ها در قفسه این کتابخانه قرار می‌گیرد و مابقی فاقد شرایط استفاده تشخیص داده شده و برای بازیافت به انبار منتقل می‌شوند.
این اطلاعیه می افزاید: این اقدام طی چند سال گذشته بعد از اهدای کتاب‌ها بواسطه اهمال رئیس شهرستان و بدون کسب مجوز و استعلام از ستاد استان گیلان و ستاد مرکزی انجام شده بود.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: در دوره مدیریت فعلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برای پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی، با استفاده از شبکه یکپارچه و سراسری منابع و امانت کتابخانه ای و صدور بخشنامه‌هایی در مورد وجین کتاب، هیچ کتابخانه‌ای نمی‌تواند بدون کسب مجوز از ستاد مرکزی نهاد نسبت به وجین و بازیافت کتاب اقدام کند، همچنین یک گروه کارشناسی از سوی معاونت توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد مامور شده تا ضمن رسیدگی به علت چنین حادثه ای در آن سال ها ، مسببین این موضوع را شناسایی کند.
سرهنگ جلیل بزرگمهر متولد سال 1291 و متوفی به سال 1386 ، از مشاهیر علمی شهرستان آستارا و وکیل مدافع دکتر محمد مصدق در دادگاه های نظامی پس از کودتای 28 مرداد بود که در کتاب خاطراتش از آستارا، با چنان لطافتی از زادگاهش سخن می گوید که هر خواننده ای را مشتاق دیدار این دیار می کند.
کتابخانه عمومی آستارا نخستین کتابخانه عمومی استان گیلان است که در سال 1302 تاسیس شده و اکنون با چهار شعبه و یک هزار و 500 متر مربع فضا، بیش از 2 هزار نفر عضو فعال دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار :مرضیه ضامن**انتشاردهنده: کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.