استاندار گیلان در نشست اقتصاد مقاومتی با موضوع اقتصاد دریامحور گفت : آبزی پروری بر ریل سرمایه گذاری در گیلان به راه افتاده است.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در این نشست که با حضور رئیس سازمان شیلات کشور و مدیران استانی برگزار شد، اظهار کرد : استان در بخش آبزیان ظرفیت ویژه‌ای دارد؛ بایستی از این فرصت بهره کافی برده شود؛ گیلان در حوزه پرورش ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در قفس گام‌های مؤثری برداشته‌است.

وی با بیان اینکه در استان گیلان چه از دریا و چه از ساحل می‌توان بهره‌وری خوبی حاصل کرد، خاطر نشان کرد: بایستی فرصت را غنیمت شمرد و از لحظات استفاده کرد ؛ اینکه در گذشته چه میزان از دریا بهره بردیم و امروز در چه شرایطی هستیم دردی دوا نمی‌کند؛ آنچه اهمیت دارد این است که باتوجه به پیشرفت علم و فناوری گام‌های موثری برداریم که خوشبختانه در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته‌است.

استاندار گیلان خواستار توجه ویژه دولت، سازمان شیلات و جهاد کشاورزی کشور به این مقوله شد و گفت:زمینه سرمایه‌گذاری در گیلان کاملا مهیاست و ریل سرمایه‌گذاری در استان راه افتاده و باید در بخش آبزی پروری نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان گیلان 7 مرکز تحقیقاتی در بخش پرورش ماهی دارد  اعلام داشت: مراکز بین المللی در بحث شیلات در استان گیلان وجود دارد و این ظرفیت استان گیلان را از سایر استان‌ها متمایز می‌کند.

وی بر تعامل سازنده سازمان ذیربط در استان اشاره کرد و گفت : متأسفانه در استان زمین به اندازه‌ کافی نداریم؛ بایستی از ظرفیت آب بندان‌ها برای جبران عقب ماندگی در بخش شیلاتی  استفاده کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به محدودیت زمین در استان جهت تاسیس سایت پشتیباتی پرورش ماهی در قفس افزود: متاسفانه زمین‌های استان در اختیار ارگان‌های دولتی است و در رایزنی با ارگان‌ها در تلاش برای رفع این مشکل هستیم.

وی با اشاره به مشکلات تولید ماهیان قزل آلا در استان اذعان کرد: ماهی سوف دارای محبوبیت خاصی بین گیلانیان است و باید تلاش کنیم تا این گونه از ماهی دریای خزر را در استان پرورش دهیم که سود بالایی نصیب تولیدکنندگان خواهد کرد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع سیل ناشی از بارندگی باران در روزهای اخیر در سطح استان پرداخت و با بیان اینکه باران این نعمت الهی اگر در شرایطی که زیر ساخت ما مطلوب نباشد می‌تواند زیان بار باشد، اظهار کرد : متأسفانه طی روزهای اخیر شاهد بارش شدید باران در شهرستان‌های شرقی استان بودیم که ما حصل آن از دست رفتن جان یکی از هم میهنان عزیز بر اثر سانحه برق گرفتگی و وارد آمدن حدوداً 60 میلیارد تومان خسارت مالی به مردم عزیز استان گیلان بود.

وی تصریح کرد : در جریان بارش شدید باران و سیل زدگی به شهرستان‌های شرقی استان تعداد 600 واحد مسکونی شهری و 400 واحد مسکونی روستایی صدمه دیدند؛ در برخی شهرستان‌ها نظیر لاهیجان و سیاهکل شاهد تخریب پل‌ها بودیم؛ در برخی نقاط سر دهنه‌ها تخریب شد و برخی نقاط نیز از نعمت خدماتی همچون آب، برق و گاز محروم شدند.

وی با بیان اینکه متأسفانه چند صد خانوار متأثر از حادثه سیل اخیر بودند و برخی از این خانوار تمام امکانات و زندگی خود را از دست دادند، تأکرد کرد : همه مدیران مربوطه به جد ورود کنند تا جایی که شرایط ایجاب می کند بتوانیم مشکلات مردم را بر طرف کنیم؛ باید تلاش شود شرایط به حالت اولیه برگردد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه علاوه بر خسارات مذکور بسیاری از مردم دارایی های  خود را در اثر سیل از دست دادند، تصریح کرد : تأکید می‌کنم نشست رفع موانع تولید با حضور مدیران بانکها  و  صندوق کارآفرینی امید در شهرستان لنگرود برگزارشود و تسهیلات و امکانات لازم در اختیار مردم خسارت دیده قرار دهید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.