به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا روز شنبه در این همایش بیان داشت: این شهرستان در زمینه هنرهای تجسمی، موسسات فرهنگی و هنری، مجتمع‌های فرهنگی و کانون‌های فرهنگی هنری رتبه دوم شهرستان‌های استان گیلان را دارد.
نورالله صفرپور اظهار داشت : چهار مجتمع فرهنگی موجود ، دارای 900صندلی است که در سال جاری برای تجهیز و تعمیر آنها 230 میلیون تومان اعتبار از کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه 70 کانون فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی در این شهرستان در حال فعالیت هستند، افزود: هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگی در آسمان کشور درخشیده و هر روز شاهد افتخار آفرینی آنان هستیم.
فرمانده سپاه شهرستان صومعه سرا نیز در سخنانی دفاع مقدس را صحنه بازی هنرمندانی بزرگ دانست و اظهار داشت: شهدا و رزمندگان ما هنرمندانی بودند که رشادت و عشق به ولایت را به تمام جهان نشان دادند .
سرهنگ کیا عاشوری به نقش تعیین کننده هنرمندان در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود : عزت و افتخار امروز ایران اسلامی در عرصه بین المللی، مدیون و مرهون هنرمندی این عزیزان در جبهه های حق علیه باطل است.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش خواستار تشکیل یک کارگروه فرهنگی و هنری در این شهرستان شد و گفت: این کارگروه وظیفه رسیدگی به مشکلات و مسائل حوزه فرهنگی و ارائه راهکار را برعهده بگیرد .
سید کاظم دلخوش با اشاره به اینکه هنرمندان این شهرستان در سطح کشوری و حتی بین المللی حرف برای گفتن دارند، اظهار داشت : باید از ظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان حمایت تا از سرمایه های فرهنگی ، هنری و قرآنی کشور استفاده شود .
فرماندار صومعه سرا نیز در ادامه این همایش، از آمادگی حمایت از هنرمندان ، انجمن های ادبی و فعالان قرآنی و ... خبر داد و اظهار داشت : زبان هنر ، موثر ترین شیوه برای نهادینه کردن فرهنگ در جامعه است و هرگونه هزینه در واقع سرمایه گذاری برای آینده شهر و کشور خواهد بود .
علی فتح اللهی با اشاره به اینکه خداوند استعداد ذاتی در نهاد هنرمندان گذاشته ، افزود: این هنر اگر بتواند برای عموم مردم به شکل ها و عرصه های مختلف قرار گیرد، خود کلید حل بسیاری ازمشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.
وی ادامه داد: عمده هدف ما با توجه به نیاز جامعه اسلامی، امیدآفرینی است که هنرمندان با قلم ، شعر ، دوربین و یا هر وسیله ای که دارند، می توانند نقش بسزایی در این زمینه داشته باشند.
به گزارش ایرنا ، در این همایش که همزمان با عید غدیر خم در سالن فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه سرا برگزار شد ، 105 نفر از فعالان عرصه های فرهنگی ، قرآنی و خانواده های شهدای هنرمند و مدافع حرم شهرستان تجلیل و قدردانی شدند.
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی ، تولمات و گوراب زرمیخ در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار:فرزاد حسن پور ** انتشاردهنده:کبیری
7292/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.