به گزارش خبرنگار ایرنا ولی داداشی غروب چهارشنبه در آئین تجلیل از پزشکان نمونه آستارا در هتل اسپیناس این شهرستان افزود: واحدهای درمانی 25 شهر کشور به سی تی اسکن مجهز است و با پیگیری های انجام شده، نمونه ای از این دستگاه با هزینه ای بالغ بر 150میلیارد ریال ظرف سه ماه آینده تهیه و در بیمارستان آستارا راه اندازی خواهد شد.
وی بیان کرد: با توجه به وجود جمعیت شناور گردشگر در آستارا راه اندازی دستگاه های مجهز بهداشت و درمان در این شهرستان ضروری است و امیدواریم با توجه به رضایت مردم از طرح تحول سلامت، چالش های مالی دولت در خصوص آن طرح برطرف شود.
داداشی با بیان اینکه برخی پزشکان متخصص در ماه های اخیر به علت تعویق مطالبات، آستارا را ترک کرده اند، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت باید جهت برطرف کردن خلاء های درمانی این شهرستان همت کنند.
فرماندار آستارا نیز در این آئین گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت علاوه بر کاهش حدود 80درصد هزینه درمانی مردم، برای تجهیز و افزایش کیفیت خدمات، اقدام های خوبی انجام شده است.
یونس رنجکش تکمیل بیمارستان 132 تختخوابی آستارا را نمونه ای از این اقدامات خواند و افزود: مردم به خوبی نتایج اجرای طرح تحول سلامت را لمس کرده اند و کمبود پزشک متخصص در آستارا تا پایان شهریورماه برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: بسترهای گردشگری سلامت در آستارا فراهم است و امیدواریم رونق این صنعت، به پویایی اقتصاد این شهرستان کمک کند.
امام جمعه شهرستان آستارا هم در این آئین گفت: در اهمیت و جایگاه حرفه مقدس پزشکی، همین بس که آنها به عنوان امین و محرم اسرار بیماران هستند و در مواقع بیماری و بحران، خالصانه وارد عمل می شوند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: از پزشکان خواستاریم حال فقرا و اقشار نیازمند جامعه را با رعایت انصاف، بیش از پیش دریابند.
اجرای میان پرده کمدی، قطعات موسیقی، شعرخوانی اکبر اکسیر شاعر برجسته آستارا و تجلیل از پزشکان نمونه این شهرستان از دیگر بخش های این آئین بود.
در سازمان نظام پزشکی آستارا 62 ماما، 10 لیسانسیه پروانه دار، 38 پزشک عمومی، 16 پزشک متخصص، 11 داروساز و 26 دندانپزشک عضو هستند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.