به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا ، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان افزود: ابتدای امسال دو هزار و 500 میلیارد تومان پروژه با حضور رئیس جمهوری، 200میلیارد تومان با حضور معاون اول رئیس جمهوری و آغاز افتتاح یک هزار و 226 میلیارد تومان پروژه هفته دولت با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه را داشتیم که همه بیانگر عزم و اراده دولت تدبیر و امید در آبادانی و سازندگی کشور و گیلان است.
وی با بیان اینکه از زمان شروع به کار دولت حمایت و بهره گیری از توان بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته، گفت: همچنان وظیفه داریم این روند حمایت از بخش خصوصی را در عین تقویت ، ادامه دهیم.
استاندار گیلان افزود: در نشست اخیر کارگروه تولید و اشتغال با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، مدیران عامل بانک ها پرداخت 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات به تعدادی از واحدهای تولیدی بزرگ استان را متعهد شدند که انجام این تعهد باید پیگیری و به طور کامل جذب شود.
وی همچنین ساماندهی تالاب بین المللی انزلی و پسماند استان را دو اولویت اصلی دولت در گیلان عنوان و خاطرنشان کرد : این دو طرح مهم استانی یا با تبدیل کردن به پروژه ملی و یا با مشارکت بخش خصوصی به نتیجه مطلوب خواهد رسید چرا که اعتبارات استانی کفاف هزینه های آن را نمی دهد.
به گفته نجفی، رئیس جمهوری به رئیس سازمان محیط زیست در خصوص حل معضل پسماند استان های شمالی ماموریت ویژه داده و بی شک حل مشکل پسماند، نجات گیلان است و ما باید مشکلات تالاب انزلی و پسماند گیلان را در دولت دوازدهم برطرف کنیم .
وی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به موضوع صنعت استان، تقویت بنیه کشاورزی را نیز از اولویت های استان خواند و گفت: هر چه در این بخش هزینه کنیم ، سرمایه گذاری کرده ایم، در بخش پارک علم و فناوری استان و استفاده از مراکز تحقیقاتی نیز اقداماتی صورت گرفته که ادامه خواهیم داد.
دریافت خبر: سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.