حجت شعبانپور عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا، بیشترین بارندگی ها را مربوط به لاهیجان با 264 میلیمتر و پس از آن لنگرود با 222 میلمتر ذکر و اضافه کرد: واحدهای مسکونی بین 300 تا 350 خانوار استان، بدنبال این بارش ها دچار آبگرفتگی شده است.
وی ادامه داد: در شهرستان های لاهیجان و لنگرود، افزون بر 20 دستگاه خودرو، توسط جریان شدید آب ، یا به داخل رودخانه ها افتاده و به پل ها اصابت کرده یا به مکانی دیگر منتقل شده است.
معاون استاندار گیلان با اشاره به بسته شدن کمربندی لاهیجان در همان ساعات اولیه بارش ها گفت: با تلاش راهداران، پس از چند ساعت، این محور بازگشایی شد و هم اکنون، تردد خودروها در آن جریان دارد.
شعبانپور خاطرنشان کرد: مشکل قطعی برق برخی مناطق چاف شهرستان لنگرود به دلیل آبگرفتگی، در حال رفع شدن است و حتماً ، تا امشب هیچ منطقه ای بدون برق، آب و گاز نخواهد بود.
وی با یادآوری اسکان مسافران در شهرستان های لنگرود و لاهیجان گفت: ارزاق و پتو بین اسکان یافتگان، توزیع شده ضمن اینکه در حال تمهید مقدمات لازم برای اسکان موقت خانوارهایی که منازل آنها دچار آبگرفتگی شده است، هستیم.
شهرستان های لنگرود و لاهیجان به ترتیب در 60 و 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارند.
پیش از ظهر امروز نیز استاندار گیلان در مناطق آبگرفته شهرستان های لنگرود و لاهیجان حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات ناشی از آبگرفتگی معابر و خانه های مردم و روند امدادرسانی ها قرار گرفت.
اداره کل هواشناسی گیلان روز گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که با شمالی شدن جریانات، شرایط برای بارندگی و وزش باد (گاهی شدید) ، کاهش دما ، رعد و برق و احتمال تگرگ فراهم می شود. آسمان استان برای فردا (شنبه) قسمتی ابری تا ابری و مه آلود، بارش پراکنده و وزش باد، احتمال رعدو برق، گاهی کاهش ابر پیش بینی شده است.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.