رئیس اداره محیط زیست صومعه سرا درحاشیه تحویل یک خوتکای زخمی از سوی دوستداران طبیعت در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : دوستداران طبیعت در یک سال اخیر 32 قطعه انواع مرغابی ، خوتکا ، خروس کولی و پرندگان شکاری ، چون ، جغد ، عقاب تالابی ، و.. را برای تیمار و رها سازی به این اداره تحویل داده اند که از سوی ماموران این نهاد تیمار و در طبیعت رهاسازی شده اند.
حمزه عشوری با قدرانی از دوستداران و حامیانی که این گونه پرندگان را به محیط زیست تحویل می دهند از مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.
وی از تحویل یک خوتکای زخمی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صومعه سرا خبر داد و افزود : این پرنده که از سوی شکارچیان متخلف از ناحیه بال دچار آسیب شده است را یکی از دوستداران محیط زیست در روستای هنده خاله کشف کرد و هم اکنون در محیط زیست شهرستان تیمار، مراقبت و نگهداری می شود .
وی، حفاظت از محیط زیست را امری مهم خواند و تصریح کرد: محیط زیست متعلق به تمام دوره‌ها و نسل‌هاست و برای حراست از آن برای نسل آینده باید کوشید.
خوتکا اردک کوچکی است به طول 35 سانتی متر که پروازش کم ارتفاع و با بالزدن های تند، سریع و کم دامنه توأم است و در ،آبگیرها و جویبارهای نی‌زاری مرداب دیده می‌شود .
پاسگاه محیط بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش سلکه به مساحت 360 هکتار واقع در روستای هنده خاله، پاسگاه محیط بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و 500 هکتار واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط بانی سیاه درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و 500 هکتار واقع در روستای سیاه درویشان به حفاظت از محیط زیست این مناطق می پردازند.
شهرستان صومعه سرا با وسعتی حدود 564 کیلومتر مربع از سه بخش مرکزی ، تولمات و گوراب زرمیخ با دارا بودن بیش از 140 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری غرب گیلان واقع شده است ودارای 21 هزار هکتار اراضی ملی و حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی است.
خبرنگار: فرزاد حسن پور**انتشار دهنده: بابایی
7292 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.