مهرزاد ناصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حفاظت اراضی ملی تالش با کسی تعارف نداریم و متصرفان و تضییع کنندگان انفال، به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.
فرمانده یگان حفاظت و اطفاء حریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش نیز گفت: در آتش سوزی جنگل های دست کاشت ویزنه بخش حویق ، حدود یک هزار و 500 متر مربع از بستر جنگل طعمه حریق شد.
فخرالدین سنگی افزود: آتش با همکاری هشت نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی، چهار آتش نشان، نیروهای محلی و با استفاده از یکدستگاه خودرو اطفاء حریق، مهار شد.
وی اظهار کرد: برخلاف جو سازی های صورت گرفته در شبکه های مجازی، تعمدی بودن این آتش سوزی ثابت نشده و علت آن در دست بررسی است.
سنگی ادامه داد: چند نفر از مالکان اراضی همجوار جنگلی که دچار آتش شده بود، برای بررسی و شناسایی عاملان احتمالی این آتش سوزی به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش فراخوانده شده اند.
وی بیان کرد: با گشت های مستمر یگان حفاظت اداره منابع طبیعی از اراضی ملی تالش حفاظت و با متصرفان آن برخورد می شود.
کاربران شبکه های مجازی مربوط به شهرستان تالش با انتشار فیلم و تصاویری از آتش سوزی باغ کاج یا جنگل های دست کاشت ویزنه بخش حویق این شهرستان، عمدی بودن اینگونه حوادث را با هدف تصرف تدریجی اراضی ملی مطرح کرده بودند.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت و حدود 220 هزار هکتار جنگل و مرتع در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: عیسی پاشاپور**انتشاردهنده:کبیری
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.