مهدی ولی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که 2 هزار و 930 نفر روز نجاتگر در این ماموریت های امدادی حضور یافتند، افزود: 596 نفر با بهره مندی از کمک های امدادی هلال احمر نجات یافته اند.
وی درمان اضطراری را یکی از وظایف مهم هلال احمر در هنگام حوادث عنوان و اظهار کرد: 20 تیم درمان اضطراری هلال احمر در این زمینه فعال است.
ولی پور با اشاره به برگزاری اولین دوره تخصصی پیش بیمارستانی ویژه امدادگران این جمعیت اظهار کرد: اولین دوره تخصصی پیش بیمارستانی ویژه امدادگران جمعیت هلال احمر در مرکز تخصصی چاف لنگرود برگزار شد.
وی دوره پیش بیمارستانی را پیش نیاز دوره های تخصصی امداد و نجات عنوان و خاطر نشان کرد: امدادگران بایستی حتما در این دوره های تخصصی آموزش های لازم را فرا گیرند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان سی پی آر، فوریت های پزشکی از قبیل دیابت، صرع و سکته های قلبی و مغزی، سوختگی ، شکستگی و مسمومیت را از سرفصل های این دوره آموزشی نام برد.
جمعیت هلال احمر استان گیلان دارای 16 تیم واکنش سریع پنج نفره ، یک تیم 15 نفره ، 13 پایگاه امداد و نجات بین شهری، دو هزار و 290 نجاتگر و امدادگر و هفت هزار و 229 عضو جوان هستند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.