مهدی بهروزی روز پنجشنبه به ایرنا گفت: یک اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار شبکه دامپزشکی صومعه سرا متشکل از ناظران شرعی ، بهداشتی و کارشناسان بیماری ذبح گوسفندان قربانی و حتی محل عرضه فروش را در این شهرستان بصورت جدی تحت نظارت دارند .
وی افزود : دو اکیپ سیار بازرسی شبکه دامپزشکی در دو محل عرضه دام زنده گوسفند که توسط شهرداری تولم شهر و صومعه سرا تعیین شده، حضور خواهند داشت .
بهروزی با اشاره به اینکه هرساله بسیاری از مردم شهرستان، گوسفند قربانی خود را به مرکز خیریه معلولین ارائه می دهند، اظهار داشت : یک اکیپ ثابت در محل خیریه معلولین صومعه سرا مستقر است .
وی با اشاره به وجود خطر بیماری تب کریمه کنگو از شهروندان خواست توصیه های دامپزشکی را جدی بگیرند و تصریح کرد : شهروندان می توانند به محل کشتار دام در محل های خیریه و یا کشتارگاه های صنعتی واقع در رشت یا هشتپر مراجعه کنند .
بهروزی اظهار داشت : شهروندان علاوه برخرید از محل های مشخص شده و کشتار در کشتار گاه ها ، گوشت و آلایش خوراکی را پیش از مصرف به ترتیب 24 ساعت و 48 ساعت در یخچال نگهداری کنند و در صورت مشاهده کنه موجود روی دام ، از جدا سازی و له کردن کنه ها خودداری کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی صومعه سرا یادآور شد: سال گذشته با اطلاع رسانی ها انجام شده بالغ بر 400 راس گوسفند در این شهرستان از محل های عرضه مشخص شده فروش رفت ضمن اینکه کلاس های ترویجی آشنایی قصابان برای مبارزه با بیماری مذکور برگزار شده و شبکه دامپزشکی صومعه سرا برای مبارزه با انگل های خارجی دام طی چهار ماه گذشته، اقدام به سمپاشی 18 هزار راس دام در این شهرستان کرده است.
جمعیت دامی شهرستان صومعه سرا بالغ بر 32 هزار راس دام سنگین و سه هزار و 800 دام سبک است.
صومعه سرا با حدود 564 کیلومتر مربع وسعت و سه بخش مرکزی ، تولمات و گوراب زرمیخ در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: فرزاد حسن پور ** انتشاردهنده: کبیری
7292 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.