به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح اولین دادگاه درمان مدار تحت نظارت بهزیستی گیلان در رشت افزود: محور برنامه های تیم های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد با هدف افزایش مشارکت و همکاری مردم است.
وی اظهار داشت: تغییر سبک و شیوه زندگی، رشد سریع فضای مجازی و تکنولوژی شرایط را برای بروز پدیده ها و آسیب های اجتماعی فراهم کرده و این مختص به کل جوامع است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دو سال اخیر به سران قوه و مسوولان تصریح کرد: رهبری تکلیف کردند به آسیب ها طوری نگاه کنید که اگر در خانواده شما وجود داشته باشد، چگونه به آن می پردازید.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با تاکیدات رهبری شاهد اتفاقات خوبی در سطح کشور هستیم و همه مسوولان مربوطه با هماهنگی و همکاری پای کار هستند.
محسنی بندپی با مهم دانستن توجه به سلامت اجتماعی و این که آثار نپرداختن به این مهم در گذشته، را دیدیم، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه به سلامت اجتماعی توجه شده است.
وی با بیان این که تاکید دولت نیز برخورد با آسیب ها به صورت علمی و مبتنی بر شواهد است، تصریح کرد: هدف گذاری و اقدام و عمل ما در حوزه اجتماعی بایستی مبتنی بر شواهد علمی باشد و ضروریست تا به این مهم توجه شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این که هدف گذاری را بر اساس پیشگیری گذاشته ایم، اظهار کرد: کارهای فرهنگی و پیشگیری بایستی گسترش یابد.
وی درباره دادگاه درمان مدار نیز بیان داشت: در الگوی دادگاه مدار درمان که در تعدادی از استان های کشور راه اندازی شده و گیلان نیز از استان های آزمونه (پایلوت ) است، به معتادان به عنوان بیمار نگاه می شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این که در زمان حاضر در هشت شهرستان گیلان اورژانس اجتماعی 123 فعال است، افزود: آبان و آذر امسال همه شهرستان های استان از اورژانس اجتماعی بهره مند می شوند.
به مناسبت هفته دولت، اولین دادگاه درمان مدار (مرکز هماهنگی و مدیریت معتادان بی سرپناه سخت در دسترس و متجاهر) روز چهارشنبه با حضور انوشیروان محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی کشور در رشت افتتاح شد.
با غربالگری معتادان در این مرکز مسیر آنها برای درمان در یکی از مراکز سرپایی درمان اعتیاد، اقامتی بلندمدت یا کمپ ها، مراکز TC یا اجتماع محور و اقامتی بلند مدت اجباری مشخص می شود.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.