انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح دادگاه درمان مدار تحت نظارت بهزیستی استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: گیلان یکی از 11 استانهایی است که طرح الگوی ثبت الکترونیکی طلاق در آن اجرا می شود.
وی اظهار داشت: در الگوی ثبت الکترونیکی طلاق اختلافاتی که در ابتدا بین زوجین به دلایل مختلف از جمله نداشتن فرزند، اعتیاد همسر و غیره پیش می آید، در سامانه ای ثبت می شود.
وی خاطر نشان کرد: پس از آن با ارجاع زوجین به مشاوران تخصصی و انجام مشاوره های لازم شرایطی فراهم می شود تا مشکلات بر طرف و زندگی زوجین ادامه داشته باشد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای الگوی ثبت الکترونیکی طلاق در خراسان رضوی مشهد تصریح کرد: با اجرای این الگو شاهد 1 / 8 دهم درصد کاهش طلاق در مشهد هستیم.
محسنی بند پی طرح نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان را از دیگر طرح های بزرگ اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح نیز با هدف توانمندسازی دانش آموزان انجام می گیرد تا با یک تعارف در دام اعتیاد قرار نگیرند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه آموزش های قبل از ازدواج از سوی بهزیستی اشاره اضافه کرد: این کار نیز به صورت آزمونه (پایلوت )در استان یزد اجرا شد که زوجین قبل از زندگی مشترک آموزش مهارت های زندگی را فرا می گیرند.
به مناسبت هفته دولت، اولین دادگاه درمان مدار (مرکز هماهنگی و مدیریت معتادان بی سرپناه سخت در دسترس و متجاهر) روز چهارشنبه با حضور انوشیروان محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی کشور در رشت افتتاح شد.
با غربالگری معتادان در این مرکز مسیر آنها برای درمان در یکی از مراکز سرپایی درمان اعتیاد، اقامتی بلندمدت یا کمپ ها، مراکز TC یا اجتماع محور و اقامتی بلند مدت اجباری مشخص می شود.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.