مدیر کل اداره هواشناسی استان گیلان در حاشیه افتتاح این ایستگاه با اشاره به اهمیت احداث این ایستگاه برای کشاورزی اظهار داشت: این ایستگاه از نیازهای ضروری بخش کشاورزی این شهرستان به شمار می رود که می تواند آن را به سیستمی مشابه آنچه در مراکز تحقیقاتی و کشاورزی وجود دارد تبدیل کند.
بهمن کمانگر تصریح کرد:اندازه گیری رطوبت نسبی ، فشار هوا ، سرعت و سمت وزش باد، دما، میزان تابش و میزان بارندگی از جمله برنامه های این ایستگاه اقلیم شناسی است.
وی افزود: تمامی سنسورهای به کار رفته در این ایستگاه اقلیم شناسی به صورت خودکار نسبت به اندازه گیری و دریافت اطلاعات عمل کرده و از داده های اطلاعاتی آن در خصوص پیش بینی وضعیت آب و هوایی استفاده می شود.
کمانگر با بیان اینکه نصب و راه اندازی چنین ایستگاهی در شهرستان آستانه اشرفیه ضرورت داشت افزود: اندازه گیری ها و پیش بینی های ایستگاه اقلیم شناسی آستانه اشرفیه در روند اجرای فعالیتهای مختلف کشاورزی این شهرستان روند مطلوب و تاثیرگذاری خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد 13 ایستگاه اقلیم شناسی در استان گیلان راه اندازی شده، یادآور شد: با توجه به ضرورت چنین وجود ایستگاه هایی در هفته دولت امسال تعداد 2 ایستگاه در شهرستانهای آستانه اشرفیه و سیاهکل راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه راه اندازی چنین ایستگاههای در شهرستانهایی چون صومعه سرا ، فومن ، لوشان، املش و شفت در دست اقدام است اظهار داشت: راه اندازی این ایستگاه ها مدیران را برای تصمیم گیری ها و همچنین انجام طرحها و برنامه ها به خصوص در مواقع بحرانی و غیر مترقبه یاری می کند.
همچنین بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا ، یک کارخانه شالیکوبی نیز به مناسبت هفته دولت در روستای کیسم آستانه اشرفیه افتتاح و به بهره برداری رسید.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه در حاشیه بهره برداری از این طرح اظهار داشت: برای راه اندازی شالی کوبی وحدت کیسم آستانه اشرفیه ، حدود9 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده که از این میزان 7 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط بخش خصوصی و مابقی نیز با استفاده از تسهیلات بانکی تامین شده است.
محمد قاسمپور در ادامه تعداد کارخانه های شالیکوبی فعال در این شهرستان را 120 واحد ذکر و تصریح کرد: از این تعداد 67 کارخانه شالیکوبی در بخش مرکزی آستانه اشرفیه و مابقی نیز در حوزه بخش بندرکیاشهر این شهرستان فعالیت دارند.
وی در ادامه اراضی زیر کشت برنج این شهرستان را 23 هزار و 570 هکتار عنوان و اضافه کرد : بطور میانگین سالانه در هر هکتار از ارضی زیر کشت این شهرستان بیش از 4 هزار و 500 کیلوگرم شلتوک برنج به دست می آید که از این میزان 60 درصد به برنج سفید تبدیل می شود.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستاست و در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار : علیرضا رنجکش **انتشار دهنده : بابایی
7287 /6030 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.