به گزارش ایرنا ، در مسیر تشییع و خاکسپاری این شهیدان غوغایی برپا بود ، مردم از پیر و جوان و خرد و کلان از اولین لحظات وعده دیدار به استقبال میهمانان خود آمده بودند.
هر کس در حال و هوای خاص خود با این شهدا نجوا می کرد ، از مادر شهیدی که با استشمام پرچم نهاده بر تابوت این شهدا به دنبال عطر فرزند شهید خویش بود تا جوانی که در کنار تابوت این میهمانان با عکس برادر شهیدش آنان را تا منزلگه ابدی مشایعت می کرد و پیرمردی که در کنار تشییع شهدای گمنام بوسه ای نیز بر عکس نصب شده شهدای شهرش می زد، همگی بیانگر آن بود که یاد و خاطره رشادت ها و دلیرمردی این غیورمردان کشورمان همواره زنده است و راهشان تا ابد ادامه دارد و ملت غیور ایران نمی گذارد سلاح رزم این شیرمردان مدافع امنیت کشورشان بر زمین بماند.
اگر چه مسافت تشییع این شهدا طولانی و هوا گرم بود اما خم بر ابروی کسی نیامد و همگان مشتاقانه فرزندان شهید این آب و خاک را تا منزلگاه ابدی همراهی کردند .
شماری از بانوان همچون مادران و خواهران این شهدا با طبق های میوه و شیرینی و حنا بر سر ، تابوتها را همراهی می کردند و برخی ها نیز با توزیع شربت در بین حاضران در این مراسم ، التماس دعا داشتند.
سه لاله گلگون کفن میهن بر روی دستان مردم تا جایگاه ابدیشان همراهی شده و در این خطه از گیلان سرسبز به خاک سپرده شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، استان گیلان از 31 مرداد ماه و همزمان با سالروز شهادم امام جواد (ع) میزبان پیکر مطهر 11 شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس بود که 2 شهید در روز پنجشنبه 31 مرداد ماه در بخش دیلمان شهرستان سیاهکل به خاک سپرده شد و پارک ملت رشت نیز در روز پنجشنبه دوم شهریور ، منزلگه دو شهید گمنام شد.
صبح امروز( سه شنبه ) نیز پیکر سه شهید در بخش اسالم شهرستان تالش و یک شهید در رضوانشهر تشییع و به خاک سپرده شد ، در روز پنجشنبه نهم شهریور ماه جاری نیز پیکر پاک سه شهید گمنام در پارک شهدای گمنام بخش حویق شهرستان تالش به خاک سپرده می‌شود.
بر اساس اعلام مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان این شهدای والامقام در زمان شهادت بین 19 تا 28 سال سن داشتند و در عملیات خیبر، بدر ، والفجر 1، کربلای 4، محرم به شهادت رسیده و در مناطق عملیاتی زبیدات ، شرق دجله، جزیره سهیل ، شرهانی ، فکه ، جزیره سهیل ، جزیره مجنون و شرق دجله پیدا شده اند.
با تدفین این چهار شهید گمنام در روز سه شنبه، تعداد شهدای گمنام مدفون در گیلان به 123 تن رسید.
خبرنگار: رضا اکبری**انتشار دهنده : بابایی
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.