اسفندیار ضیائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این کتابخانه با هدف گسترش عدالت اجتماعی و افزایش گستره فعالیت ‌های کانون راه ‌اندازی شده است.
وی با بیان این که این کتابخانه سیار روستایی با 450 میلیون ریال تهیه و تجهیز شده، افزود: این کتابخانه به کودکان و نوجوانان 110 مدرسه و روستاهای مناطق خورگام، رحمت‌ آباد بلوکات و رستم ‌آباد شهرستان رودبار خدمات فرهنگی ارایه می دهد.
سرپرست کانون پرورش فکری استان گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان خاطر نشان کرد: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نیازمند همدلی و همراهی است.
وی کتاب را زمینه ‌ساز تحرک و شادابی و بستری مناسب برای ایجاد شور و شوق معنوی در خانواده‌ ها دانست و افزود: افزایش تعلق خاطر کودکان و نوجوانان عضو کانون به مطالعه، بیانگر تاثیر‌گذاری فعالیت‌ ها و برنامه ‌ریزی مدون کانون پرورش فکری برای بهره‌ گیری درست از فناوری است.
ضیائی بیان داشت: افزایش کتابخانه ‌های سیار شهری و روستایی، راه‌اندازی کانون زبان و گشایش فروشگاه و نمایشگاه عرضه‌ محصولات فرهنگی از جمله برنامه های مورد توجه کانون پرورش فکری در استان گیلان است.
نخستین کتابخانه سیار روستایی کانون استان گیلان در مناطق روستایی شهرستان آستارا به کودکان و نوجوانان که به مراکز ثابت کانون پرورش فکری دسترسی ندارند، خدمات ارایه می دهد.
31 مرکز فرهنگی هنری ثابت، یک‌ کتابخانه سیار روستایی، چهار کتابخانه پستی و دو مرکز فراگیر (ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های خاص) در استان گیلان فعال است.
بر اساس آخرین آمار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، بیش از 50 هزار کودک و نوجوان در استان عضو مراکز کانون هستند.
اول تا هشتم شهریور هفته دولت نام گرفته است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.