به گزارش خبرنگار ایرنا محمدعلی نجفی روز دوشنبه به مناسبت هفته دولت در آئین افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی و اقتصادی تالش در حضور جمعی از مردم و مسئولان این شهرستان افزود: راه آهنی که در آینده افتتاح خواهد شد، به تالش در امتداد خط ریلی شمال - جنوب کشور، نقش مهمی خواهد داد.
وی ادامه داد: خوشبختانه خط ریلی آستارا - آستارا (بین ایران و جمهوری آذربایجان) تکمیل شده و خط ریلی قزوین - رشت نیز مراحل نهایی را طی می کند و با تکمیل آن، راه آهن مهم شمال جنوب کشور کامل خواهد شد.
جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 95 به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی همدیگر متعهد شدند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد 2 و نیم کیلومتر و بارانداز راه آهن در آستارای ایران اجرا می شود و این طرح به عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا خواهد بود.
با احداث راه آهن آستارا - رشت - قزوین و تکمیل کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب ایران و ارتباط کشورهای حوزه خلیج فارس با خزر، زمان رفت و آمد کشتی های تجاری از هندوستان به آسیای میانه از مسیر مومبای - کانال سوئز- مسکو از 40 به 14 روز کاهش خواهد یافت.
استاندار گیلان به منظور افتتاح چهار طرح شیلات و یک سردخانه محصولات باغی و کلنگ زنی یک سد لاستیکی به تالش سفر کرده بود.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی ** انتشاردهنده: کبیری
7106 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.