به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا سروش وظیفه در دومین جلسه رسمی دوره پنجم شورای اسلامی شهر آستارا افزود: بودجه شهرداری آستارا برای سال 96، 230 میلیارد ریال است که 60 درصد آن صرف کارهای عمرانی می شود و باید بر اساس اولویت ها صرف شود.
وی اضافه کرد: در دوره پنجم به دور از بازی های سیاسی، کاستی های شهر را بر اساس اولویت برطرف می کنیم و از راهنمایی نخبگان در حوزه های مختلف بهره مند خواهیم شد.
وی ادامه داد: برخی در فضای مجازی یا محافل مختلف مدعی شده اند شورای اسلامی شهر، شهردار آستارا را اخراج کرده است، در صورتی که اولین روز کاری شورای جدید، آخرین روز کاری دوره چهار ساله شهردار محسوب می شود و اعضای شورا مطابق قانون باید به انتخاب شهردار یا سرپرست شهرداری اقدام کنند.
وظیفه با بیان اینکه ظرف سه ماه آینده شهردار آستارا انتخاب خواهد شد، افزود: 10 نفر برای شهرداری آستارا نامزد شده اند و شورای اسلامی در جلسات مختلف، بر اساس معیارها به انتخاب شهردار اقدام خواهد کرد.
او با بیان اینکه هرگونه معامله در حوزه های مالی شهرداری باید مصوبه شورا داشته باشد، اضافه کرد: در بخش مالی باید شفافیت لازم را در کار شهردار ببینیم تا در حوزه های عمرانی و جاری، بدون کوچکترین تخلف و بر اساس مصوبات شورا، برنامه ها اجرا شود.
رئیس شورای اسلامی شهر آستارا با اشاره به اینکه کارکنان شهرداری آستارا حقوق ماه قبل را دریافت نکرده‌اند، گفت: مسئولیت پرداخت حقوق ماه گذشته آنها بر عهده شهردار سابق است و باید پاسخگو باشد.
عادل نیرودل سخنگوی شورای اسلامی شهر آستارا نیز در این جلسه گفت: تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از تخلفات مالی و پرهیز از استخدام های خارج از چارچوب قانون از ویژگی هایی است که شهردار آینده باید داشته باشد.
وی افزود: برای پیشگیری از تخلفات احتمالی باید از بین اعضای شورا، کمیته انظباطی ناظر بر کار شهردار تشکیل شود.
در ادامه این جلسه نمایندگان دوره پنجم شورای اسلامی شهر آستارا در کمیسیون‌های ماده مختلف مشخص شدند.
شورای اسلامی شهر آستارا هفت عضو اصلی دارد.

** نمایش مدرن تلخون در آستارا روی صحنه رفت
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا گفت: نمایش تلخون تا پایان هفته دولت به مدت چهار شب، در ساعت 21 به روی صحنه می رود و سیامک حسن‌زاده، کیومرث کبریان، آرش جوهری، مریم فضلعلی‌زاده، سعید نیک‌باطن، سماء لطیفی، غزاله فرخ، مهتاب سردی، رضا شکرانی، میلاد ده‌نشین و آیدین جوان‌مجرد در آن نقش بازی می کنند.
جوان اظهار کرد: بازیگران این نمایش بیشتر از حرکت و نگاه، به جای سخن استفاده می کنند و این ابتکار کارگردان، مخاطب را با خود همراه می کند و تاثیر شعر، موسیقی، نور و طراحی به روز صحنه بر جذابیت نمایش افزوده است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و 400 هنرمند در آن ساماندهی شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.