به گزارش عصر شنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ محمدرضا محمدی پوشش ترافیکی و تسهیل در رفت و آمد شهروندان را مهم‌ترین وظیفه پلیس راهنمایی دانست و اظهار داشت: هرساله با بازگشایی مدارس ، والدین دانش آموزان با انتخاب سرویس مدارس مواجه هستند و در این راستا نیز جلسات مشترکی با حضور شهرداری، آموزش و پرورش، تاکسیرانی، پلیس و ... جهت هرچه بهتر ساماندهی تردد دانش آموزان برگزار می شود.
وی افزود: رانندگان پس از گذراندن دوره آموزشی، معاینه فنی و احراز سلامت کارت سرویس مدارس را دریافت می کنند ضمن اینکه‌ بیمه سرویس مدارس باید بیمه عمومی باشد تا در صورت وقوع خسارت بتواند خسارات را از طریق بیمه عمومی تامین کند.
رئیس پلیس راهور گیلان با تاکید بر اینکه رانندگان سرویس مدارس حداقل باید دارای گواهینامه پایه دوم باشند، خاطرنشان کرد: نقص فنی، عدم صلاحیت راننده، نداشتن برچسب و کارت سرویس مدارس، سوار کردن بیش از حد مجاز دانش آموزان و نداشتن معاینه فنی از جمله مواردی است که پلیس حتما برابر وظایف خود با آنها برخورد خواهد کرد.
وی گفت: برخی از اولیاء خود از رانندگان غیرمجاز و فاقد صلاحیت برای حمل و نقل دانش آموزان و به عنوان سرویس مدرسه انتخاب می کنند که در این صورت، مسئولیت انتخاب رانندگان فاقد صلاحیت، بر عهده خود آنهاست.
سرهنگ محمدی در خاتمه سخنانش ، به والدین دانش آموزان تاکید کرد که از رانندگان متاهل که دارای گواهینامه مجاز بوده و تخلفات عمده نداشته باشند، استفاده کنند و مطمئن باشند که سخت گیری پلیس در خصوص سرویس مدارس، صرفا برای ارتقاء ایمنی دانش آموزان و آسایش خانواده هاست.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.