به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر نوبخت روز جمعه در سخنانی بین اقامه دو نماز ظهر و عصر در مصلی امام خمینی (ره) رشت اظهار داشت: امروز منابعی که در اختیار کشور برای توسعه قرار گرفته، نسبت به چهارسال قبل، به کمتر از نصف تقلیل یافته است.
وی ادامه داد: چهار سال قبل قیمت هر بشکه نفت حدود 104 دلار بود ولی امروز به زیر 50 دلار رسیده و منابع ما از 251 میلیارد دلار، به 157 میلیارد دلار کاهش یافته است.
معاون رئیس جمهوری افزود: توقعات نامحدودی از سازمان برنامه و بودجه با اعتباراتی مشخص، وجود دارد که مدیریت کردن و پاسخگویی به این انتظارات، کاری بسیار دشوار است.
نوبخت حضور در دولت را مشابه روزهای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل و دوران پرافتخار دفاع مقدس دانست و یادآور شد: چهار سال قبل مقارن با آغاز کار دولت یازدهم با مسئولیتی که به من واگذار شد، برای میثاق با شهیدان در گلزار شهدا حضور یافتم و امروز نیز، در آغاز به کار دولت دوازدهم، مقید شدم تا در مزار شهدا حضور یابم.
وی فراهم سازی فرصت های شغلی برای جوانان را مهم تر و بهتر از معرفی آنان به نهاد یا دستگاهی برای اشتغال دانست و گفت: طی جلسه ای که در رشت با حضور مدیران عامل بانک ها برگزار شد، معادل دو هزار میلیارد تومان پروژه تعریف کردیم که بتوانیم افزون بر 21 هزار نفر را مشغول به کار کنیم.
وی با تاکید بر تکمیل زیرساخت ها بویژه در بخش راه آهن و باقی مانده آزادراه قزوین - رشت گفت: می کوشیم زیرساخت های استان در بخش های راه آهن و آزادراه ، قبل از اتمام این دوره به سرانجام برسد.
به گزارش ایرنا، راه آهن قزوین - رشت - انزلی - آستارا به طول 388 کیلومتر ارتباط ترانزیتی کریدور شمال - جنوب را تسهیل می کند و از شهرستان قزوین آغاز و پس از عبور از شهرهای لوشان، منجیل، رشت و بندرانزلی، از شهرستان آستارا به کشور جمهوری آذربایجان متصل خواهد شد که در حال حاضر محور قزوین - رشت به طول 164 کیلومتر و یک قطعه از رشت - انزلی به طول 17 کیلومتر و محدوده آستارای آذربایجان تا آستارای جمهوری اسلامی ایران به طول سه کیلومتر، اجرا شده است.
همچنین آزادراه رشت - قزوین به طول کلی 137.4 کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.
صبح امروز (جمعه) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه پست های 63.20 کیلو ولت برق رشت و انزلی در مسکن مهر بندرانزلی افتتاح شد. وی همچنین با حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ آنان، از ورزشگاه تختی بندرانزلی بازدید و با بازیکنان ملوان بندرانزلی نیز دیدار کرد و با آنان عکس یادگاری گرفت.
هفته‌ دولت امسال با محوریت شعار تدبیر و امید برای تولید و اشتغال برگزار می‌شود. گیلان در طول هفته دولت امسال شاهد بهره برداری از یک هزار و 174 پروژه عمرانی و تولیدی بزرگ و کوچک با اعتباری بالغ بر یک هزار و 226 میلیارد تومان است.
خبرنگار:مریم سلیمانی**انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.