رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از برگزاری همایش‌سراسری‌توسعه با حضور روسای‌استانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در رشت خبر داد .

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزاری نشست‌های ماهیانه را در راستای گسترش مفهوم توسعه دانست و افزود: سخن گفتن درباره توسعه چیز جدیدی نیست. بنده با کسانی که نفس توسعه را زیر سئوال می‌برند کاری ندارم. آنچه مسلم است توسعه کشور و استان است و باید در این راه همچون کشورهای توسعه یافته بکوشیم.

کیوان محمدی پرداختن به مفهوم توسعه و پیگیری آن را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها دانست و تصریح کرد: باید مفهوم توسعه را عمومیت ببخشیم و به یک اشتراک در معنا و لفظ برسیم. برای اینکه اشتراک در لفظ به اشتراک در معنا تبدیل شود نیازمند این هستیم که به مفهوم توسعه بیش از پیش پرداخته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان  با بیان اینکه جایگاه توسعه در همه بخش‌ها اعم از کشاورزی، صنعت، شیلات و... باید تبیین شود، خاطرنشان کرد: توسعه یعنی استفاده از دیدگاه‌‌های انتقادی و نظرات سازنده و به این شکل می‌توانیم راه درست را انتخاب کنیم.

محمّدی از برگزاری همایش سراسری توسعه با حضور روسای استانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در رشت خبر داد و گفت: کشاورزی در گیلان به ویژه کشت برنج جزو موضوعات چالش برانگیز است، زیرا تولید این محصول صرفاً به دلیل ملاحظات اقتصادی نیست بلکه ممکن است دلایل دیگری هم داشته  و کارکردهای پنهان آن بر کارکردهای آشکار آن غالب باشد. لذا کشت برنج در گیلان فرآیند فرهنگی پیچیده‌ای دارد.

وی برنج‌زارهای گیلان را یکی از مزیت‌های استان در بخش گردشگری عنوان کرد و افزود:بخش‌کشاورزی در گیلان می‌تواند در جذب توریست مؤثر باشد و باید در این زمینه تلاش و کوشش فراوانی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.