معاون‌هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: افزایش چشمگیر تصادفات جاده‌ای نشان می‌دهد که نیازمند یک اقدام انقلابی در زمینه فرهنگ سازی و آموزش مردم هستیم.

به گزارش ایلنا از رشت، پنجمین کمیسیون اجرایی ایمنی راه‌های استان گیلان در سال جاری با حضور حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان و اعضای کمیته اجرایی ایمنی راه‌های استان گیلان در محل استانداری گیلان برگزار شد.

 در این جلسه‌حجت شعبانپور بیش از هر چیز به اهمیت نقش آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص حفظ ایمنی راه‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مجموع تعداد 281 نفر از هموطنان در تصادفات‌برون شهری و درون شهری استان گیلان جان‌شان را از دست داده اند.

شعبان پور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این خصوص افزود: افزایش چشمگیر تصادفات جاده‌ای نشان می‌دهد که نیازمند یک اقدام انقلابی در زمینه فرهنگ سازی و آموزش مردم هستیم. رسانه ها ، اعم از صدا و سیما و مطبوعات می‌توانند در این خصوص نقش به سزایی ایفا کنند.

وی در ادامه گفت: فی المثل رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس تصادفات مهم و تاثیرگذار مردم را از جوانب عدم رعایت قوانین راهنمای رانندگی و اصول صحیح رانندگی آگاه کنند.

شعبانپور به نقش مهم دهیاری ها اشاره کرد و گفت: آمارارائه شده بسیار دردناک است، علی الخصوص که قریب به 62 درصد تصادفات متعلق به عابران و متورسواران است لذا باید در این زمینه فکر اساسی کنیم.

شعبان پور خاطر نشان کرد: متاسفانه بسیاری از این آمارها مربوط به مراکز روستایی است لذا دهیاران باید در آموزش روستاییان بیشتر همت کنند.

وی با  تاکید بر استفاده از کلاه ایمنی گفت: در این خصوص باید قوانین سختگیرانه تری اعمال شود. 

در همین راستا علی خاوری مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان از بالا رفتن تصادفات و تلفات جاده ای در چهار ماهه اخیر ابراز نگرانی و تاسف کرده و گفت : متاسفانه آمار نشان می دهد که محورهای رشت ، لنگرود ، رضوانشهر، انزلی، تالش ، سیاهکل و آستارا جزء محورهایی بوده اند که بیشترین آمار تصادفات جاده ای را در چهار ماهه اخیر داشته اند که البته توریستی بودن استان و حجم مسافرتهای تابستانی در بروز تصادفات بی تاثیر نبوده است . فلذا اهمیت نقش آموزش و اعمال قانون می تواند در کنترل موضوع گره گشا باشد. مهندس خاوری در خاتمه افزود: آمارها نشان می دهد که یکی از دلایل تصادفات عابرین پیاده تاریکی هوا، بین ساعات بیست تا بیست چهاراست. لذا قطعا پوشش مناسب عابرین در شب و استفاده از رنگهای روشن می تواند این آمار را کاهش دهد.

در ادامه جلسه هریک از اعضای کمسیون اجرایی ایمنی راه‌های استان گیلان به گزارش آخرین عملکرد خود در زمینه ایمنی راه‌ها پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.