نماینده ولی فقیه در گیلان، دادگاه ویژه روحانیت را از حسنات امام ره عنوان کرد و افزود: دادگاه ویژه روحانیت نگرانی‌ها را کم کرده است.

به گزارش ایلنا از انزلی، آیت الله زین‌العابدین قربانی امروز در همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت و پیشگیری از آسیب ها و تهدیدها در مجتمع شهید مطهری بندر انزلی با اشاره به اینکه دادگاه ویژه روحانیت بر دو پایه قاضی و روحانیت استوار است، اظهار کرد: از ورود افرادی با مکتب های انحرافی به حوزه‌های علمیه باید جلوگیری کرد.

وی، فضای مجازی را قتلگاه انسان‌ها عنوان کرد و افزود: تنها توجه به فضای مجازی کافی‌نیست بلکه باید به حوزه‌های علمیه توجه داشته باشیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ۸۰ هزار نفر روحانی و طلبه در حوزه های علمیه کشور حضور دارند، تصریح کرد: وجود افرادی آگاه در راس حوزه های علمیه حایز اهمیت است.

آیت الله قربانی، جایگاه قضاوت را ویژه خواند و بیان کرد: تلاش افراد در عرصه قضاوت قابل قدردانی است اما عملکرد بعضی از قضات قابل دفاع نیست.

وی ادامه داد: قضات برای رسیدگی به پرونده ها از استراحت شبانه خود استفاده می کنند و انسان های والایی هستند.

امام جمعه رشت، بر داشتن علم قضاوت توسط قضات تاکید کرد و گفت: قاضی باید مجتهد باشد اما برخی قدرت مواجهه با مبانی فقهی و تحلیل آن را ندارند.

آیت الله قربانی با اشاره به وجود افراد محدود مجتهدبرای استفاده در دادگاه، خاطرنشان کرد: وجود پرونده های میلیاردی امکان لغزش بعضی از قضات را فراهم می کند و در این زمبنه باید از قضات پر ظرفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه امام علی ع ۱۳ ویژگی برای قاضی بیان فرمودند، اظهار کرد: قضاتی که تمام ویژگی ها را داشته باشند کم هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، دادگاه ویژه روحانیت را از حسنات امام ره عنوان کرد و افزود: دادگاه ویژه روحانیت نگرانی ها را کم کرده است.

آیت الله قربانی با تاکید بر اینکه پیشگیری از تذکرات همیشگی بنده است، بیان کرد: سربازان گمنام امام زمان عج با ایثار، فداکاری، تیزبینی و آگاهی در راستای حفظ و صیانت جامعه تلاش می کنند.

وی، عوامل درونی را از موضوع های مهم برای حفظ جایگاه قضات خواند و تصریح کرد: کسب دانش و معرفت در صیانت از علما تاثبرگذار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز نگرانی از آینده حوزه های علمیه، گفت: با معلومات اینترنتی و نواری نمی‌توان افرادی مانند امام ره، علامه طباطبایی و مطهری تربیت کرد.

آیت الله قربانی با اشا ه به سخره گرفتن اعتقادات مردم در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: مجالس قرآنی فضای ایران را پر کرده و موجب بازدارندگی از شبهات می شود اما باید شبهات در ذهن نسل امروز پاسخ داده شود.

وی از تشکیل دو گروه ضد وهابیت و معارضین قرآن در حوزه امیرالمومنین علی ع رشت خبر داد واظهار کرد: حرکت مذکور در مناطق دیگر باید ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه روحانیت بابد نماد اسلام ناب باشد، بیان کرد: متانت، دوری از دنیا طلبی و دفاع از اسلام باید از ویژگی های روحانیت باشد زیرا علما سنگرداران دین هستند و از اسلام ناب محمدی ص و حریم قرآن دفاع می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.