رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنگرود گفت: یک بانوی لنگرودی به همراه گروه فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران به قله 7 هزار و 134متری لنین پامیر کشور قرقیزستان صعود کرد.

ناصر شهدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در لنگرود اظهار داشت: نرگس قربانی‌پور تنها بانوی گیلانی است که به همراه 23 کوهنورد دیگر با هدف صعود به قله لنین پامیر در تاریخ 27 تیرماه امسال عازم کشور قرقیزستان شده است.

وی با بیان اینکه لنین سومین قله بلند منطقه پامیر است افزود: این بانوی هیمالیانورد لنگرودی به همراه تیم فدراسیون کوهنوردی در تاریخ 11مردادماه موفق به فتح این قله و احتزار پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر فراز آن شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنگرود گفت: نرگس قربانی‌نژاد از کوهنوردان بااخلاق و پرافتخار گیلان و ایران است که 3 صعود برون مرزی را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده است.

شهدی خاطرنشان کرد: صعود به قله مذکور نیاز به مهارت‌های خاص دارد که این بانوی لنگرودی با موفقیت در فتح آن نشان داد که می‌تواند در سطح ملی و جهانی به مدارج بالایی دست یابد.

به گزارش ایلنا، قله لنین با ارتفاع 7 هزار و 134 متر در سلسله کوه‌های منطقه پامیر، در مرز بین تاجیکستان و قرقیزستان و در نزدیکی مرزهای چین و افغانستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.