سعید آگشته روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محل فعلی زباله لاهیجان واقع در منطقه تموشل پس از 30سال استفاده ،گنجایش پذیرش زباله ها تا چهار ماه دیگر را نخواهد داشت و نیاز به محل جدید است.
وی خاطرنشان کرد: اگر دستگاه های مسئول نسبت به تخصیص زمین در ابعاد چهار هکتار به شهرداری همکاری نکنند ، شهرستان لاهیجان با یک بحران زیست محیطی جدی روبه رو خواهد شد .
وی یادآورشد: 30سال است که زباله های شهرستان لاهیجان و سیاهکل در این محل ریخته می شود و ظرفیت این مکان پر شده ست و باید هرچه سریعتر اقدامی در این باره صورت گیرد .
شهردار لاهیجان گفت: هم اکنون روزانه 200 تن زباله در این محل دفع می شود که یکصد تن آن مربوط به شهر لاهیجان است .
وی اظهارداشت: طرح جامع پسماند شهرستان لاهیجان با نظارت سازمان پسماند استان از یک سال قبل در حال تهیه است و وضعیت و نحوه ساماندهی پسماندها را مشخص خواهد کرد.
وی تصریح کرد: براساس این طرح محل فعلی زباله های لاهیجان در تموشل نیازمند یک واحد تصفیه خانه برای شیرابه ها است که این تصفیه خانه به 20میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که باید از محل اعتبارات دولتی ، استانی و ملی تامین شود.
آگشته با اشاره به این که هم اکنون شیرابه ها وارد اراضی منطقه شده و خشک شدن درختان اطراف را در پی دارند افزود: این طرح تصفیه خانه از وارد شدن شیرابه زباله ها به اراضی ، جنگل ها و طبیعت اطراف جلوگیری می کند و در صورت تامین اعتبار تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.
بیش از یکهزار خانوار روستاهای اطراف نظیر روستاهای زیارتگاه ،دهسر ، تخم شل ، گلرودبار ، چوشل ، کرف کول ، بیجارپشت ، روبرابر ، مختاریان و کرف کول در معرض آسیب های ناشی از انباشت این زباله ها در تموشل قرار دارند و تابستان های بسیار بدی را با بوی این زباله ها سپری می کنند.
زباله شهرهای سیاهکل و دیلمان ، چاف و چمخاله از شهرستان لنگرود ، شهرهای لاهیجان و رودبنه و 120 روستا بطور غیربهداشتی در این محل دفع می شوند.
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده : بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.