مهران اکبرنیا رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با تایید این مطلب بیان کرد: عصر دیروز دو کارگر برای تمیز کردن داخل راکتور تولید مواد اولیه دارویی این شرکت، به آن مکان مراجعه می کنند که یکی از این افراد، با استفاده از ماسک و تجهیزات ایمنی لازم به داخل راکتور می رود اما به علت استنشاق گاز غلیظ ناشی از مواد شیمیایی داخل محیط ، دچار مسمومیت شده و بی حال می شود.
وی ادامه داد: کارگر دیگری که بیرون از این راکتور ایستاده بود، بمحض مشاهده این صحنه آژیر خطر را به صدا در می آورد و با سازمان آتش نشانی و اورژانس نیز تماس می گیرد.
به گفته اکبرنیا ، در همین حین کارگر دیگری با شنیدن صدای زنگ آژیر از بخش دیگر این شرکت، خود را به محل حادثه می رساند و برای کمک به کارگر داخل این راکتور، با تجهیزات ایمنی لازم به درون آن رفته و کارگر بی حال را از داخل دریچه، به بیرون هدایت می کند.
وی افزود: متاسفانه کارگر دوم که به عنوان ناجی وارد عمل می شود، دچار گازگرفتگی ناشی از بخار مواد شیمیایی محیط شده و نمی تواند از آن حفره بیرون بیاید و بی حال می شود.
اکبرنیا گفت: با وجود تلاش عوامل آتش نشانی و اورژانس، متاسفانه او جانش را از دست می دهد.
به گفته رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ، این راکتور حدود یک و نیم متر قطر دارد و هفته ای یکبار باید شستشو داده شود که در شستشوی این مرتبه، این اتفاق افتاده است.
وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر سه نفر دچار مسمومیت شده اند که هم اکنون در بیمارستان بستری هستند اما گفته شده، حال عمومی آنان مساعد است.
اکبرنیا اضافه کرد: کارشناسان اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان برای بررسی جزئیات این حادثه در آن مکان مستقر هستند.
چهار شرکت داروسازی در استان گیلان فعالیت می کنند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده:کبیری
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.