همسو با جشنواره ملی تجلیل از کارفرمایان نمونه در سال اقتصاد مقاومتی، از کارآفرینان برترتامین اجتماعی گیلان با حضور استاندار تجلیل شد.

به گزارش ایلنا از رشت ، از ٢٥ کارفرمای نمونه تامین اجتماعی گیلان با حضور  محمد علی نجفی استاندار ،  پورعلی مشاور استاندار درامور صنعت و منتخبین جامعه کارفرمایی گیلان تجلیل بعمل آمد .

محمدعلی نجفی در جمع کارفرمایان و مدیران تأمین اجتماعی استان در مراسم تجلیل از کارفرمایان نمونه ، با ابراز خرسندی از حضور در جمع خادمین صدیق، پرتوان و متخصص افزود : اتفاقات خوبی در استان در حال رقم خوردن است ؛ هر چند حق مردم گیلان بیشتر از اینها است و ما باید کاری کنیم در شاخص های کشوری رتبه برتر را داشته باشیم و به عنوان بهترین استان ناممان بدرخشد.

وی با قدردانی از خدمات ارزشمند بخشهای  بیمه ای  و درمان تامین اجتماعی استان خاطر نشان کرد : بحمدا... با تلاش‌های مستمری که در تأمین اجتماعی استان انجام گرفته ، شاهد رضایتمندی بیماران و بیمه شدگان این سازمان در استان هستیم و در زمینه توسعه خدمات غیرحضوری خدمات مطلوبی انجام پذیرفته است .

نماینده عالی دولت در گیلان اندیشه، طراحی و اجرای این خدمات الکترونیکی ماندگار را به وسیله‌  فرزندان این استان به صورت ابتکاری عنوان کرد و اظهار داشت :  بی شک حق گیلانیان، کارفرمایان و بیمه شدگان عزیز این است که از بهترین‌ها در بخش های مختلف برخوردار باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در تأمین اجتماعی استان شاهد اتفاقات مثبتی هستیم، گفت : عشق همراه با تخصص و علاقه در خدمت ، قطعاً رضایتمندی مردم را در پی دارد که گزارشهای رسیده ومشاهدات ما این را به وضوح نشان میدهد .

استاندار گیلان ایجاد امکانات در فضای آرام و بدون هرگونه هجمه نسبت به یکدیگر را از وظایف مسئولان دانست و گفت : موظف هستیم آرامش امنیتی، سیاسی و اقتصادی را ایجاد کنیم و مدیران نیز باید جرأت کارکردن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های خدماتی و تولیدی باید توانمندی‌های خود را نشان دهند افزود : در این میان باید امکانات مورد نیاز برای کارفرمایانی که سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی بمنظور تولید وکارآفرینی را دنبال مینمایند فراهم گردد .

وی فضای موجود در تأمین اجتماعی استان را یک فضای حمایتی از اندیشه‌ تولید و سرمایه‌گذاری دانست و اظهار داشت : تأمین اجتماعی زمانی می تواند سرپا بماند که از کار و سرمایه خوب حمایت کنیم و این بخش با جدیت باید ترویج داده شود.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان  نیز در این مراسم با اشاره به وجود ٢٨ شعبه‌ تأمین اجتماعی در سراسر استان گفت : بخش بیمه ی استان با ٧٥٠ پرسنل خدمتگزار، ٤٠٠ هزار بیمه شده‌ اصلی و ١١٠ هزار مستمری بگیر اصلی دارد .

وی افزود : با احتساب افراد تحت تکفل این جمعیت ، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات سازمان قرار دارند که بیانگر ضریب پوشش و نفوذ ۴۹ درصدی دراستان میباشد 

همچنین نسبت پشتیبانی که یکی از شاخص‌های مهم و ارزیابی سازمان های بیمه گر است ،  در استان ٣/٦ نفر بیمه پرداز به ازای یک مستمری بگیر است که این عدد در کل کشور ٥/٥ است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به بحث مطالبات معوق از کارفرمایان استان اظهار داشت :  ۷۷ درصد از ٣٤٠ میلیارد تومان دیون کارفرمایان مربوط به ۲۷۰ کارگاه در استان است و مابقی آن مربوط به ۳۶ هزار کارگاه  است که نشان می‌دهد عمده بدهی‌های ما در چند کارگاه بزرگ استان متمرکز شده که شرایط بحرانی خاصی دارند و  بزرگترین بدهکار ما در این بخش،  کارخانه ای است که بیش از ۱۵ میلیارد تومان به ما بدهی دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان کسب عنوان دستگاه برتر در کارگروه رفع موانع تولید استان در سال ٩٥  ازسوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت در کارگروه رفع موانع تولید را افتخاری ارزشمند برای تامین اجتماعی و سندی از گام برداشتن در مسیر رونق تولید وحمایت از جامعه کارفرمایان برشمرد . 

حق پرست خاطر نشان ساخت :  همچنین در حمایت از تولید و اشتغال ، سه مرحله اجرای بخشودگی جرایم طی ۵ سال اخیر داشتیم که دو مرحله آن در سال ۹۵ با تفاوت اساسی انجام شد و در مکانیسم جدیدی که طی  سال گذشته انجام گرفت، کارفرمایان خوش حساب توانستند از بخشودگی جرائم برخوردار باشند (این در حالی بود که در گذشته این تشویق برای کارفرمایان بد حساب منظور می شد) و طی دو مرحله اجرای آن ، ۶۰ میلیارد تومان از بدهی های استان  تقسیط  شد که در حال پرداخت است.

مدیر کل تامین اجتماعی گیلان افزود : همچنین طی توافقنامه ای با بانک رفاه کشور ، خرید دیون کارفرمایان بدهکار در دستور کارقرار گرفت و آن دسته از کارفرمایانی که در این زمینه تمایل داشته باشند ، می توانند از این تسهیلات بانکی استفاده کنند .

در پایان این مراسم ٢٥ کارفرمای نمونه استان لوح و تندیس خود را از استاندار گیلان دریافت کردند.

شایان ذکر است لوح سپاس و قدردانی مدیران تامین اجتماعی گیلان به پاس حمایتها و نگاه عمیق و درک بالای استاندارگیلان از تامین اجتماعی به همراه نشان سینه سازمانی به وی اهداء شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.