کریم خرسندی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: با توجه به برگزاری مجمع فوق العاده خانه مطبوعات در تاریخ 11 اسفندماه سال 95 و موافقت اعضای حاضر در جلسه با تغییرات اساسنامه خانه مطبوعات و ارائه آن به ثبت، این تغییرات ثبت شده و روال کارهای خانه، با اساسنامه مذبور انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: از این پس شرکت در انتخابات و کاندیداتوری در انتخابات خانه مطبوعات و رای دادن به کاندیداها فقط از طریق سامانه خانه مطبوعات ایران و به صورت الکترونیک انجام می شود لذا اعضای هرچه سریع تر به سایت مراجعه و با ثبت نام ، مدارک لازم را در آنجا بارگذاری کنند تا کارت کشوری و یکسان خانه های مطبوعات ایران برای آنان صادر شود.
خرسندی یادآور شد: با توجه به انتخابات الکترونیک خانه های مطبوعات سراسر کشور در 10 خرداد امسال، از آنجاییکه گیلان و چند استان به دلیل برگزاری انتخاب در سال 95 انتخابات نداشتند، احتمالا در پاییز امسال انتخابات پیش از موعد برگزار شود و برهمین اساس باید مقدمات کار در استان را فراهم کنیم که اولین گام ثبت نام در سایت است.
وی خاطرنشان کرد: اعضا فرصت را از دست ندهند چون معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خانه های مطبوعات برنامه های خوبی تدارک دیده و حتی قرار است منابع مالی برای حمایت از اصحاب رسانه به خانه های مطبوعات تزریق شود.
در حال حاضر ١٤٧ نشریه مکتوب دارای مجوز در گیلان منتشر می‌شود؛ این رسانه‌ها شامل ٩ روزنامه، ٤٤ هفته نامه، ١٦ دوهفته نامه، ٤٢ ماهنامه، ٥ دوماهنامه، ٢٢ فصلنامه و ٩ دوفصلنامه است.
٨١ پایگاه خبری و شش نشریه الکترونیکی مجوزدار نیز در استان فعال است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.