فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: برگزاری مسابقات ورزشی نباید به‌ معنای ارائه خدمات یک طرفه باشد بلکه توجه به توریسم ورزشی می‌تواند پویایی اقتصاد منطقه را در پی داشته باشد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در اولین جلسه شورای ورزش و جوانان شهرستان آستارا اظهار داشت: یکی از اهداف تشکیل این جلسه هم افزایی و توان‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای کمک به توسعه ورزش است.
  وی اضافه کرد: هدف اصلی ما فقط میزبانی مسابقات ورزشی نیست بلکه باید به گردشگری ورزشی و انتقال فرهنگ بومی منطقه توجه کنیم و در این زمینه اداره ورزش و جوانان علاوه بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف، باید از توان بخش خصوصی به منظور برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی در سطح استانی و بین‌المللی استفاده کند.
  رنجکش خواستار توجه مسئولان ورزش آستارا در کنار ورزش قهرمانی با محوریت کشف استعدادهای برتر ، توجه به اولویت برنامه های ورزشی همگانی شد.
  وی با اشاره به ضرورت توسعه ورزش های همگانی در آستارا اظهار کرد: توجه به ورزش همگانی باعث تقویت سلامت عمومی و نشاط اجتماعی می شود و مسئولان اداره ورزش و هیات ورزش های همگانی آستارا باید طوری برنامه‌ریزی کنند تا در هر هفته، شاهد برگزاری حرکت های مختلف ورزش عمومی باشیم.
وی افزود: همه ما درگیر زندگی‌های ماشینی شده‌ایم و تحرک لازم را از نظر جسمانی نداریم همین امر باعث شد انواع و اقسام بیماری‌ها را تجربه کنیم، وقتی جسم ناتوان باشد روح نیز پژمرده هست، روح پژمرده هم نمی‌تواند فکر کند یا ایده دهد، بنابراین نمی‌تواند در فعالیت‌های اجتماعی اثربخش باشد، پس نیازمندیم به سمت ورزش‌های همگانی حرکت کنیم .
  رنجکش اضافه کرد: باید هر هفته مردم را درگیر ورزش همگانی کنیم، این مهم باید تبدیل به عادت شود تا نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد گردد، این نشاط اجتماعی در بعد اقتصادی هم اثر دارد و در این میان باید کمک کنیم تا مردم با حداقل هزینه به ورزش بپردازند.   وی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی کیوکوشین کاراته و همچنین المپیاد ساحلی آستارا- آستارا و میزبانی از مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی کشور در آستارا که توسط اداره ورزش و جوانان برنامه ریزی شده است، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی نباید به‌معنای ارائه خدمات یک طرفه به ورزشکاران و گردشگران باشد بلکه توسعه توریسم ورزشی باید پویایی اقتصاد منطقه را در پی داشته باشد.
  وی افزود: آمادگی کامل برای حمایت از رویدادهای ورزشی را داریم.   فرماندار آستارا در پایان تاکید کرد: جلسات شورای ورزش هر دو ماه یکبار برگزار شود.   رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نیز در این جلسه گفت: مسابقات بین المللی کیوکوشین کاراته سبک UFKبا شرکت تیم‌هایی از چهار کشور ایران، جمهوری آذربایجان، عراق و افغانستان روز جمعه ششم مردادماه جاری در سالن ورزشی انقلاب آستارا برگزار خواهد شد.
وحید خاصی پور افزود: در این مسابقات حدود 67 ورزشکار خارجی و 251 ورزشکار از ایران حضور دارند و برای برگزاری با کیفیت این مسابقات، نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی هستیم.   وی از برگزاری‌اولین دوره المپیاد ورزشی بین‌المللی با عنوان آستارا - آستارا در آستارای ایران خبر داد و بیان کرد: این رویداد در رشته های کاراته، تکواندو، بوکس، شطرنج، تنیس روی میز، کیک بوکس، هندبال، والیبال، فوتبال و کشتی از 24 تا 27 مردادماه جاری در سالن های ورزشی و طرح سالمسازی سفیر امید این شهرستان با شرکت تیم هایی از استان گیلان و استان لنکران جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد.   وی ادامه داد: آستارا در تابستان امسال میزبان دیدار فینال مسابقات هندبال ساحلی کشور است که زمان دقیق آن اعلام خواهد شد.   در این جلسه فرماندار آستارا دستور همکاری‌های لازم برای حمایت از برگزاری مسابقات ورزشی صادر و هر یک از دست اندرکاران و برنامه ریزان این مسابقات دیدگاه ها و نظرات خود را در این زمینه ارائه کردند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.