پروین قادر روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت : تعدادی از کودکان و بیماران نیازمند شهرستان برای دریافت کمک در نوبت قرار دارند که در صورت کمک های ماهیانه خیرین این افراد تحت پوشش قرار گرفته و از امکانات زندگی و درمانی بهتری برخوردار می شوند.
وی ایجاد اشتغال و ساخت مسکن برای گروه هدف را مهمترین برنامه در حوزه مشارکت های مردمی بهزیستی لاهیجان دانست و افزود:طی سه ماه نخست سال جاری برای 24نفر از افراد تحت پوشش به منظور دریافت تسهیلات بلاعوض بهزیستی ، پروانه ساخت مسکن روستایی صادر شده است که از این تعداد هشت نفر موفق به دریافت آن شده اند.
وی یاداور شد: در این مدت به چهار نفر وام خود اشتغالی به هر کدام 150میلیون ریال با سود پنج درصد پرداخت شده است و شش نفر دیگر نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند و هفت نفر کمک هزینه ازدواج کرده و 32مورد از پرداخت بهای آب ، برق و گاز معاف شده اند .
قادر گفت: طی سال جاری به سه نفر از بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش برای اشتغال خانگی 60میلیون ریال بلاعوض پرداخت شده است .
وی افزود: درسال گذشته نیز 78 نفر از تسهیلات خود اشتغالی و 13 نفر از کمک های بلاعوض برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) جهت اشتغال خانگی این سازمان بهره مند شدند.
وی اظهارداشت: در سال گذشته به شش نفر از فرزندان امدادبگیر نیز سرمایه کار بصورت بلاعوض پرداخت و برای ساخت مسکن نیز 159 پرونده تشکیل و برای 35 نفر با نقشه تیپ بهزیستی پروانه ساخت صادر شده است .
وی یادآورشد: در سال 95 تعداد هشت واحد مسکن افتتاح شد و 10 واحد دیگر در مرحله پایان کار قرار گرفته است و این اداره به افراد تحت حمایت جهت ساخت یا خرید مسکن مبلغ 40 تا 80 میلیون ریال کمک بلاعوض ارایه می دهد.
رییس اداره بهزیستی لاهیجان ادامه داد: امسال مسابقه خیریه بسکتبال بهزیستی شهرستان لاهیجان با همکاری گروه پزشکی و گروه مهندسان این شهرستان برگزارشد و با استقبال مردم خیر و نوع دوست شهرستان مواجه شدکه هدف آن آگاه سازی مردم از نحوه فعالیت های بهزیستی و نوع خدمات علمی و تخصصی این سازمان به جامعه به منظور جلب مشارکت های مردمی است .
وی گفت: این سومین مسابقه خیریه ورزشی است که در سه سال اخیر در شهرستان لاهیجان برگزار می شود و علاوه بر آن یک کنسرت موسیقی کیلگی هم برگزار شده است تا بهزیستی بتواند مردم را در کنار خود داشته باشد و مردم با کمک های این سازمان آشنا شوند.
وی افزود: ماه رمضان امسال 231میلیون و 500 هزار ریال کمک های نقدی فطریه و 271میلیون و 500هزار ریال نیز کمک های غیر نقدی از سوی مردم دریافت و بین افراد تحت پوشش توزیع شده است.
وی تاکید کرد: بهزیستی شهرستان لاهیجان به منظور ساخت مسکن و دریافت جهیزیه برای نوعروسان و دامادان تحت پوشش آماده دریافت کمک ها و حمایت های مردم خیر می باشد که آنان می توانند کمک های خود را در اختیار این اداره بگذارند تا در اختیار نیازمندان قرار گیرد.
قادر از فرماندار شهرستان لاهیجان به دلیل بازدیدهای مکرر و سرکشی از منازل مددجویان و توانخواهان تحت پوشش این بهزیستی تشکر کرد و یادآورشد: این پیگیری ها و کمک ها موجب رفع مشکلات جمعیت هدف بهزیستی و تسهیل در خدمات به این قشر می شود.
وی خاطرنشان کرد:مردم می توانند از طریق تماس با شماره تلفن 123(اورژانس اجتماعی ) از مشاوره کارشناسان این اداره در مورد آسیب های اجتماعی نظیر کودک آزاری ، پیشگیری از خودکشی ، ازدواج ، طلاق ، کمک به اختلافات خانوادگی و صلح و سازش بین زوجین استفاده کنند .
لاهیجان حدود 168هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 7900خانوار توانخواه و مددجو تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان قرار دارند.
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.