به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان به ایرنا، کیوان محمدی در جلسه شورای برنامه ریزی استان در رشت، با اشاره به قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه کشور مصوب مجلس شورای اسلامی درباره توزیع اعتبارات تملک دارایی افزود: بر اساس این قانون، شاخص توزیع اعتبارات می‌بایست بر اساس جمعیت و محرومیت انجام شود.
وی با بیان اینکه اعتبار تملک دارایی استان در سال گذشته 358 میلیارد تومان بود، ادامه داد: این رقم در سالجاری به 507 میلیارد تومان افزایش یافته است.
محمدی اظهار امیدواری کرد که تخصیص اعتبار مانند سال گذشته روند افزایشی داشته باشد تا بتوانیم حداکثر امکانات را برای مردم فراهم کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه اعتبارات ملی همچون پروژه راه آهن جزو این اعتبارات نیست، گفت: اگر بخواهیم آن را هم به این اعتبارات اضافه کنیم، بودجه استان وضعیت مطلوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته است.
وی تصریح کرد: برخی شهرستان‌ها مانند آستانه‌اشرفیه و رشت از 10شاخص، هفت شاخص آن ها پایین‌تر از میانگین کشوری است ولی از بودجه محرومیت سه در‌صد درآمدهای حاصل از فروش نفت نمی‌توانند بهره ببرند.
وی ادامه داد: برای بهره مند شدن شهرستان‌هایی همچون رشت، بندرانزلی و آستانه‌اشرفیه از این اعتبارات از مرکز خواستیم این موضوع پیگیری شود .
محمدی اضافه کرد: این سازمان، توزیع بودجه را به گونه‌ای برای سالجاری طراحی کرده که اعتبارات هیچ شهرستانی نسبت به سال گذشته ، حالت منفی پیدا نخواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در خصوص تخصیص اعتبار، مدیران دستگاه‌های استان باید این موضوع را با فرمانداران هماهنگ کنند، گفت: شهرستان رشت، 38 درصد جمعیت استان را در خود جای داده که این جمعیت در طول روز قطعاً افزایش پیدا می‌یابد.
وی ادامه داد: در بسیاری از سال‌ها نیز بودجه رشت بین 16 تا 20 درصد بود ولی فقط نباید مرکز استان را دید بلکه باید نگاه عادلانه به شهرستان های گیلان در جهت سهم برابر تلاش کنیم.
وی با تأکید بر اینکه مساحت، جمعیت و محرومیت شاخص توزیع اعتبارات است، تصریح کرد: شاخص‌هایی همچون اقلیم، برودت، گردشگر ‌پذیری و ... بطور عملی در شاخص محرومیت دیده شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که سازمان‌ها و اداراتی که به آنها بودجه تخصیص داده می‌شود ، در این جلسات گزارش هزینه شده را ارائه دهند.
گیلان با حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت، از استان هایی است که همچنان دارای درصد جمعیت روستایی بالاتری نسبت به کشور است بطوریکه درصد جمعیت روستایی گیلان ، 40 درصد است در حالیکه این عدد برای کل کشور رقمی کمتر از 30 درصد را نشان می دهد.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر، 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 پارچه آبادی دارای سکنه است.
دریافت خبر: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.