به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس شفقی عصر یکشنبه در بازدید از طرح ها و پروژه های عمرانی بخش سنگر رشت بیان کرد: تأمین آب شرب سالم منطقه سراوان با توجه به جمعیت پنج هزار نفری منطقه از مسائل مهم در دست اقدام دولت تدبیر و امید است و در این ارتباط ، طبق دستور استاندار گیلان، تفاهم‌نامه ای بین شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری گیلان منعقد می شود.
وی ادامه داد: کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت نیز مبلغ شش میلیارد ریال در کنار سهم آورده این شرکت ها جهت تکمیل این پروژه مهم تخصیص خواهد داد تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل آب شرب مردم این منطقه رفع شود.
شفقی افزود: چاه هایی که در سراوان وجود دارند؛ احیاء و بازسازی خواهند شد و از محل افزایش دبی آنها علاوه بر تزریق به سایر شبکه ها، مقدار 50 لیتر نیز به جهت تقویت آب آشامیدنی پنج هزار نفر از روستاییان اختصاص داده می شود.
به گفته فرماندار رشت، این طرح افزایش کیفیت آب آشامیدنی سه هزار نفر و برخورداری 2 هزار نفر از دیگر اهالی منطقه سراوان را در پی خواهد داشت که آرزوی دیرین و بحق مردم بود.
وی همچنین به گزارش های خوب و امیدوارکننده از روند تکمیل فاز دوم تصفیه خانه بزرگ رشت اشاره و ابراز امیدواری کرد که با اتمام طرح های این تصفیه خانه تا پایان سال 97 ، این پروژه که در افق 24 ساله دیده شده ، با پوشش جمعیت 2 و نیم میلیون نفری و نیز پوشش کل بخش های شهرستان رشت، مشکلات عدیده آب شرب شهرستان رشت را برطرف کند.
شفقی با بیان اینکه اتصال شبکه آب مناطق 8 و 9 با فشار مناسب و با افتتاح تصفیه خانه در سال 97 صورت می گیرد، تاکید کرد: این پروژه ها بر اساس زمانبندی مشخص صورت می گیرد و در تلاشیم تا تمام توان خود را در این جهت بکار بگیریم.
فرماندار رشت همچنین از افتتاح مرکز بهداشت روستای اسلام آباد سنگر و بهره برداری از مجتمع آب رسانی روستای ده بنه این بخش با حدود 40 کیلومتر لوله گذاری در هفته دولت امسال خبر داد.
وی با اشاره به بازدید خود از روند اجرایی پروژه راه پل و قدردانی از شرکت های فعال در پروژه، پلیس راه و پیگیری های بخشدار منطقه بیان داشت: با همکاری و کمک همه دستگاه های مسئول، گره بزرگ ترافیکی مسیر رشت - سراوان با تکمیل این پروژه مرتفع می شود.
شفقی با ابراز نارضایتی از رها شدن پروژه مجتمع فرهنگی سراوان در گذشته و طولانی شدن زمان به بهره برداری رسیدن آن خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی هنری سراوان در سال 88 شروع شده و 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تکمیل این پروژه مدرن فرهنگی در منطقه سراوان، می تواند بسیار موثر واقع شود.
به گفته فرماندار رشت ، تخصیص پنج میلیارد ریال اعتبار برای اتمام این پروژه در کمیته برنامه ریزی شهرستان انجام می شود تا در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری این طرح فرهنگی باشیم.
شهرستان رشت با یک هزار و 427 کیلومتر مربع وسعت، شش بخش شامل مرکزی، خمام، خشکبیجار، سنگر، کوچصفهان و لشت نشاء دارد.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.