به گزارش عصر یکشنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ رحیم شعبانی گفت: در پی کسب خبری مبنی از عرضه لوازم آرایشی - بهداشتی قاچاق در شهرستان رشت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی با اشاره به کشف محل دپوی کالای قاچاق اظهار کرد:‌ در بازرسی از این واحد صنفی، پنج هزار و 278 قلم لوازم آرایشی - بهداشتی قاچاق کشف و ضبط شد.
فرمانده نیروی انتظامی رشت با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی برای سیر مراحل قانونی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک، مراتب را با پلیس در میان بگذارند.
قاچاق کالا از جمله آسیب های بخش بازرگانی داخلی و خارجی کشور است که عوارض نامساعدی در حوزه کسب و کار، تولید، اشتغال داخل و تجارت قانونی بر جای می گذارد. مقابله با این پدیده شوم و سخت جان ، در ابلاغیه سیاست های اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار گرفته است.
بر اساس تخمین های ارائه شده از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آمار برآورد قاچاق کالا در سال 1392 حدود 25 میلیارد دلار بود که در سال 1393 به حدود 19.8 میلیارد دلار و در سال 1394 به 15.5 میلیارد دلار کاهش یافته است. روند کاهش حجم قاچاق در سال 95 نیز ادامه یافت و کشفیات قاچاق در این سال با رشدی حدود 200 درصد نسبت به سال 94 همراه بود.
شهرستان رشت با یک هزار و 427 کیلومتر مربع وسعت، شش بخش شامل مرکزی، خمام، خشکبیجار، سنگر، کوچصفهان و لشت نشاء دارد.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.