مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از پرداخت تسهیلات ویژه برای توسعه ناوگان حمل و روستایی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدرضا نازک کار، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، طرح توسعه و ساماندهی ناوگان حمل و نقل روستایی با مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و صندوق کارآفرینی امید به مرحله اجرا در می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در خصوص ضرورت ساماندهی حمل و نقل روستایی خاطر نشان کرد: مد نظر قراردادن  عواملی نظیر سکونت بخش عمده ای از جمعیت استان گیلان در روستاها، تولید و عرضه بخش عمده ای از محصولات کشاورزی استان توسط روستاییان دربازارهای محلی شهرهای مختلف استان ، وجود مناطق توریستی و گردشگری در روستاهای مختلف، سفر روزانه و مستمرجمع کثیری از دانشجویان و دانش آموزان،کارمندان وکارگران در محورهای فرعی و روستایی، سفر میزان قابل‌توجهی از مردم در فصول مختلف سال به مقاصد مناطق روستایی استان در کنار تراکم جمعیت و نزدیکی شهرها و روستاهای استان گیلان ، اهمیت و ضرورت ساماندهی حمل ونقل عمومی در مناطق روستاهای استان را پیش از پیش آشکار می سازد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه خودروهای آماده واگذاری سمند ای اف 7 بنزینی و سمند ای اف 7 دوگانه سوز می باشد خاطرنشان کرد: تسهیلات مذکور به منظور تسهیل در حمل و نقل مسافر روستایی در نظر گرفته شده است.

وی یاد آور شد: 80 درصد قیمت این خودروها از طریق وام صندوق کارآفرینی امید و طبق پیش فاکتور ارائه شده از سوی متقاضی با کارمزد 4 درصد و 20 درصد مابقی توسط خود متقاضی تامین خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با اشاره به این نکته که داشتن شرایط برای اخذ کارت هوشمند رانندگی که منجر به بیمه رانندگان می شود جزء شرایط حمل و نقلی استفاده از این تسهیلات است، یادآور شد: ضمانت وام مذکور بصورت ترهین خودرو و یک فقره چک به مبلغ 120 درصد تسهیلات اعطایی‌است.

 نازک کار با اشاره به  فعالیت تعداد 30 دستگاه خودروی سواری عمومی ویژه حمل و نقل روستایی در مسیرهای روستایی استان  گیلان، از متقاضیان فعالیت در حمل و نقل روستایی استان خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر تا پایان آذر ماه سالجاری به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر استان مراجعه نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.