به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد احمدی عصر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش افزود: در برنامه ششم توسعه کشور سه محور اقتصاد مقاومتی ، شرکت های دانش بنیان و مقاوم سازی فرهگ مورد تاکید قرار گرفته که نقش آموزش پرورش دراین سه محور بسیار مهم و اساسی دیده شده و کمتر سازمانی وجود دارد که بتواند در همه این موارد، نقش داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه راهبردی ششم توسعه ؛ بر علم ، فناوی و توسعه شرکت های دانش بنیان و تولید ثروت و مقاوم سازی فرهنگ تاکید شده است .
احمدی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در کنار آموزش و پرورش در مقاوم سازی فرهنگ جامعه نقش اساسی دارد ولی در عین حال نمی توانیم نقش عملیاتی بودجه ای را در اسناد بالادستی در ارتقای آموزش و پرورش نادیده بگیریم .
وی از شورای آموزش و پرورش و از نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش به عنوان خانواده فرهنگیان نام برد و تصریح کرد: باید بتواند از ظرفیت های موجود در برگزاری کلاس های اوقات فراغت به درستی استفاده کند و با توجه به افزایش سطح توقع مردم، اقدامات پایه ای آموزش و پرورش ضعیف است و باید برای پاسخگویی این توقعات زیر ساخت های آن قوی شود.
احمدی ادامه داد: با همه مشکلاتی که در آموزش و پرورش وجود دارد، ولی کمترین مراجعات مردمی از آن قشر فرهنگیان است و کمترین تخلفات نیز در بخش آموزش و پرورش گزارش شده است.
وی به ظرفیت های خیرین مدرسه ساز لاهیجان در جهت کمک به ارتقای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در شهرستان در سال جاری خیرین بیش از 30میلیارد ریال به آموزش و پرورش کمک می کنند که از ظرفیت های خوب به شمار می رود و این خدمات بیشتر سرمایه ای است.
رئیس اداره آموزش و پرورش لاهیجان نیز در این جلسه گفت: 2 هزار و 10نفر از دانش آموزان مقاطع ابتدایی تا دبیرستان در 120 کلاس پرورشی و ورزشی اوقات فراغت این شهرستان شرکت کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، شش درصد افزایش یافته است.
محمد رحمتی افزود: این کلاس ها در زمینه های قرآنی و ورزشی از دهم تیرماه تشکیل و تا بیستم شهریور ماه ادامه دارند.
در جلسه شورای آموزش و پرورش لاهیجان با افزایش هزینه کلاس های آموزش خانواده ، مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی تا حدود 20درصد با توافق اعضا به تصویب رسید.
لاهیجان با حدود 168 هزار نفر جمعیت، از جمله شهرستان هایی است که دارای دو اداره آموزش و پرورش مستقل در بخش های رودبنه و مرکزی است.
شهرستان لاهیجان دارای 164 مدرسه و 21 هزار دانش آموز است که سه هزار و 937نفر از این دانش آموزان در مدارس روستایی تحصیل می کنند.
خبرنگار : نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.