به گزارش روز شنبه روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان به خبرگزاری ایرنا، مهدی حاجتی افزود : هدایت تحصیلی این تعداد دانش آموز بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به منظور ورود به رشته تحصیلی متناسب با علایق و توانمندی های آنان انجام گرفته است.
وی افزایش آگاهی دانش آموزان برای بهترین انتخاب به صورت آگاهانه و آزادانه در انتخاب مسیر زندگی برای تضمین آینده شغلی آنان را از اهداف برنامه هدایت تحصیلی عنوان و اظهار کرد: دانش آموزان در فرم های هدایت تحصیلی ، اولویت های مورد علاقه خود را انتخاب می کنند که در صورت کسب حد نصاب نمره رشته مورد علاقه شان، می توانند در رشته دلخواه ثبت نام کنند.
وی با اشاره به نقش مهم مشاوران در کمک به انتخاب رشته مناسب دانش آموزان، خاطرنشان کرد: به تعداد هر 60 دانش آموز پایه نهم ، یک مشاور حضور دارد که در مجموع 490 مشاور در گیلان با بررسی کلیه فعالیتهای دانش آموزان در طول سال های تحصیلی ، نظر تخصصی خود را به اولیا و دانش آموزان برای انتخاب رشته مناسب ارائه می دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان یادآور شد: امسال حداقل نمره دروس با هر رشته تحصیلی مشخص شده که شرط لازم ورود به رشته تحصیلی است و دانش آموزان با توانایی علمی بالاتر می توانند در رشته های مورد علاقه خود ثبت نام کنند. مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، تا پایان برنامه ششم توسعه کشور ، آموزش و پرورش موظف شده تا نیمی از ظرفیت تحصیلی خود را به رشته های کار دانش و فنی و حرفه ای اختصاص دهد.
در سال تحصیلی گذشته، بیش از 370 هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل کردند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.