به گزارش خبرنگار ایرنا، سوگواران صادق آل محمد (ص) روز پنجشنبه از مقابل سپاه ناحیه آستارا تا مسجد امام جعفر صادق (ع) این شهرستان به سینه زنی و عزاداری خیابانی پرداختند و با بر افراشتن پرچم های عزا در هوای گرم، عشق و علاقه خود را به اهل بیت پیامبر خدا (ص) نشان دادند.
حضور تعدادی از شیعیان جمهوری آذربایجان، برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات بین عزاداران از نکات جالب این آئین بود.
حجت الاسلام محمدتقی سعیدی استاد حوزه علمیه قم در اجتماع مردم عزادار آستارا در مسجد امام جعفر صادق (ع) این شهرستان گفت: شاگردان امام صادق (ع) در آن زمان محافظان اصلی حریم اسلام بودند و دوره امامت آن بزرگوار، دوران شکوفایی علم و دانش بود.
وی با اشاره به اینکه دوران 34 ساله امامت امام صادق (ع) با 12 خلیفه همراه بوده است، افزود: امام صادق (ع) در دوران امامت خود مردم را به ولایت دعوت می کرد و لحظه ای از خدمت صادقانه به اسلام غافل نبود.
وی تربیت و پرورش چهار هزار شاگرد را از خدمات امام جعفر صادق (ع) به دین اسلام یاد کرد و ادامه داد: رشد سریع و چشمگیر مذهب تشیع را مدیون امام صادق (ع) هستیم و او جهاد علمی و دینی انجام داد تا جهان اسلام از برکت و معارف الهی برخوردار شود.
مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع) از دیگر بخش های این آئین بود.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و 17 درصد جمعیت این شهرستان را اهل سنت تشکیل می دهند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.