به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان که به منظور تشریح برنامه های روز خبرنگار برگزار شد، با قدردانی از زحمات خانه مطبوعات استان در پی گیری مسائل صنفی و تقویت فضای رسانه ای استان اظهار داشت : با تلاش های خوب صورت گرفته حوزه کاری خانه مطبوعات گسترده تر شده و زیرساخت ها در جهت شکوفاتر شدن آن در حال مهیاست.
وی بیان نقد را حق رسانه و مطبوعات دانست و گفت: جامعه رسانه ای و مطبوعات استان بزرگوار هستند چون نارسایی ها زیاد است اما خدمات انجام شده و مشکلات را در کنار هم منعکس می کنند.
وی بر ضرورت توجه به مقوله آموزش خبرنگاران و جوانان اهل قلم و تقویت روابط عمومی های استان تاکید کرد و افزود: سازمان برنامه و بودجه باید اعتبارات لازم در بخش آموزش خبرنگاران را در نظر گیرد تا با همکاری خانه مطبوعات ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری، دوره های آموزشی برگزار شود.
وی گفت: بهترین راه مقابله با شبکه های اجتماعی معاند توجه به تقویت مسائل فرهنگی و آموزشی خبرنگاران داخل استان و تلاش برای افزایش سواد رسانه ای جامعه است.
نجفی مردم گیلان را مردمانی هوشمند و قدرشناس توصیف کرد و افزود: اثرگذاری این رسانه ها پس از مدتی به دلیل انتشار اخبار بی محتوا و دروغ از دست می رود.
وی بهره گیری مناسب از فضای مجازی برای بیان توفیقات و انتقال دستاوردها را لازم دانست و گفت : اطلاع رسانی مناسب و انعکاس واقعیت ها ، بسیاری از شایعات را کاهش می دهد.
وی بر ضرورت فرهنگ سازی عمومی تاکید کرد و افزود : صدا و سیما ، سازمان تبلیغات ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و روحانیون می توانند نقش تاثیر گذاری در فرهنگ سازی عمومی ایفاء کنند .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست با بیان اینکه در سال گذشته تنها بعضی از استان ها موفق به برگزاری مراسم روز خبرنگار شدند، افزود : خوشبختانه با حمایت های استاندارگیلان، مراسم استانی روز خبرنگار در چهار سال اخیر به خوبی در استان برگزار شد .
فیروز فاضلی با بیان اینکه کیفیت از دل کمیت بیرون می آید، گفت: مطبوعات باید قابل رقابت بوده و در این عرصه خود را نشان دهند .
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان نیز گفت : با مساعدت و حمایت استاندار گیلان، پرداخت بیمه تکمیلی در سه دوره برای خبرنگاران استان صورت پذیرفت و این درخواست برای امسال نیز وجود دارد.
حسین داداشی از فعالیت 300 رسانه در بخش های مختلف استان خبر داد .
کریم خورسندی مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز در این نشست ، برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی ، همایش پیاده روی، مراسم استانی روز خبرنگار، اعزام جمعی از اعضای رسانه به نمایشگاه مطبوعات و برگزاری دوره های آموزشی را از جمله اقدامات صورت گرفته در خانه مطبوعات برشمرد و گفت : برای مراسم استانی روز خبرنگار نیز اقدامات لازم انجام شده تا بهتر از سال گذشته برگزار شود.
هفدهم مردادماه، سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزارشریف افعانستان، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.