حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به تدارک برگزاری آیین های ویژه شهادت امام جعفر صادق (ع) در امام زادگان گیلان بیان کرد: این آیین ها در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان از جمله آقاسید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه، بقعه متبرکه خواهر امام رضا رشت ، امام زاده ابراهیم و مرتضی ماچیان در رحیم آباد رودسر و آقا سید محمد کیاکلایه لنگرود و بی بی حوریه بندرانزلی در حال برگزاری است.
وی سخنرانی روحانیون در امام زادگان گیلان درباره ابعاد شخصیتی حضرت امام جعفر صادق (ع) را از جمله برنامه ها در آیین های سوگواری آن امام همام عنوان و اظهار کرد: همه ما بایستی برای ترویج و شناخت شخصیت و مکتب آن امام تلاش کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به حضور گسترده مردم در عزادارای های مختلف در بقاع متبرکه استان اضافه کرد: دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت دیشب و امروز نیز به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور در اماکن متبرکه قلب شان را به عشق ائمه اطهار (ع) پیوند زده و به سوگواری پرداختند.
طرح تابستانی نشاط معنوی اوقاف و امور خیریه استان گیلان با هدف استفاده از ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستانی و سوق دادن نسل جوان به فعالیت های فرهنگی و قرآنی در آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه نیز درحال اجراست.
در اجرای این طرح برنامه های اردویی، ورزشی و دوره های آموزشی و تربیتی برای شرکت کنندگان در گروه های سنی هفت تا 18 سال برنامه ریزی شده است.
استان گیلان دارای 941 بقعه متبرکه و امام زاده، سه هزار موقوفه و حدود 20 هزار رقبه است.
امام جعفر صادق(ع) ششمین پیشوای شیعیان و پایه گذار مذهب جعفری است که با نشر معارف اسلام و آیین پیامبر(ص)، کلیدی ‌ترین شخصیت در شکل‌گیری مذهب فقهی امامیه به شمار می رود.
امروز (پنجشنبه 29 تیرماه) مصادف با 25 شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.